نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(14)؛

اجرای طرحهای پژوهشی در بخش اکتشاف شتاب می گیرد

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان مدیریت امور اکتشاف و پژوهشگاه صنعت نفت شاهد شتاب در طرحهای پژوهشی میان این دو نهاد خواهیم بود.

اجرای طرحهای پژوهشی در بخش اکتشاف شتاب می گیردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید صالح هندی در حاشیه امضای تفاهمنامه دوجانبه همکاری پژوهشی، فنی و علمی میان مدیریت اکتشاف و پژوهشگاه صنعت نفت که در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، افزود: این تفاهمنامه به منظور استفاده از توان پژوهشگاه صنعت نفت در بخش بالادستی نفت امضا شده است.
 
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت با اشاره به فعالیت خود در پژوهشگاه صنعت نفت طی سالهای گذشته افزود: با توجه به اینکه ظرفیتهای خوبی در بخش پردیس بالادستی پژوهشگاه ایجاد شده بود، به این نتیجه رسیدیم می توان از طریق این تفاهمنامه نیازمندیهای بخش اکتشاف را در بخش بالادستی از طریق همکاری با پژوهشگاه رفع کنیم.
 
وی با بیان این که این تفاهمنامه به تسهیل و تسریع کارها در بخش بالادستی شرکت اکتشاف کمک خواهد کرد، افزود: پژوهشگاه صنعت نفت یک سازمان دانش بنیان و متعلق به وزارت نفت است از این رو می تواند خدمات فراوانی را به شرکتهای تابعه این صنعت ارائه دهد و ما مجبور نیستیم برای انجام هر کاری قرارداد امضا کنیم.
 
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت تصریح کرد: امضای این تفاهمنامه سبب می شود تا اجرای پروژه همکاری میان دو شرکت در کوتاه ترین زمان و بدون نیاز به قرارداد اجرایی شود؛ ضمن این که در بحثهای مالی نیز از طریق حساب فی مابین به اجرای پروژه خواهیم پرداخت.
 
به گفته هندی، بر این اساس به موجب این تفاهمنامه طرحهای پژوهشی همچون هیدراتهای گازی و مطالعه حوزه رسوبی انجام خواهد شد که به نظر می رسد طی ماههای آینده همکاری خوبی در بخش بالادستی، حفاظت صنعتی و محیط زیست انجام شود.

امضای تفاهم‎نامه مطالعاتی میان پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فردوسی مشهد

همچنین امیرعباس حسینی، قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت و علی اکبر اکبری، رئیس مرکز کارآفرینی و مالکیت فکری دانشگاه فردوسی مشهد تفاهم نامه ای را امضا کردند که بر مبنای آن دو طرف در حوزه مطالعات مخزنی منطقه کپه داغ با تمرکز بر میدانهای گنبدلی و خانگیران همکاری می کنند.

وی در این مراسم یکی از ماموریت های اصلی پژوهشگاه را توسعه شبکه فناورانه داخلی با بهره مندی از ظرفیت های دانشگاه های کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صاحب نامی است و امیدواریم در قالب این تفاهم نامه و با هم افزایی موجود به نتیجه مطلوب دست یابیم.

علی اکبر اکبری، رئیس مرکز کارآفرینی و مالکیت فکری دانشگاه فردوسی مشهد نیز به ظرفیت های علمی و دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت مجموعه توانمندی است و امیدواریم با همکاری این مجموعه بتوانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینقدرنفت ازدل زمین کشف کردن وچهل دلاربشکه ای فروختن که زمین نشست کرده حقیقت تودل زمین ولایه لایه ان بعدازاب اگرنفت وگازباشدواستخراج کنیدزمین پوک نمیشه نشست نمیکنه!
آخرین اخبار