تغییر برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان مبتنی برسند تحول بنیادین

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان از ایجاد فاز دوم تغییرات برنامه درسی دانشگاه مبتنی بر سند تحول و برنامه درسی ملی خبر داد.

رضا ساکی معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص اقدامات این دانشگاه مبتنی بر سند تحول گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی دانشگاه، فرآیند تربیت معلم، هم راستا با سند تحول و تغییراتی که به وجود می آید، طراحی و اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه با دانشکده های علوم تربیتی سایر دانشگاه ها هم توافقاتی انجام شده و نتایج مثبتی هم در پی داشته است، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان، برنامه هایی متناسب با شرایط کنونی آموزش و پرورش تغییر داده و به تصویب رسانده است.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به کوشش های دانشگاه در رشته های مختلف تحصیلی، فاز اول کاری یعنی  تغییرات برنامه درسی 20 سال گذشته و تطبیق با شرایط حال، انجام شده و اکنون در حال گذر به فاز دوم کار تربیت معلم هستیم.

ساکی با بیان اینکه فاز دوم کاری تطبیق برنامه‌ها با توجه به سند برنامه درسی ملی است، عنوان کرد: این مرحله کاری هنوز مصوب نشده و در مراجع قانونی به تصویب نرسیده اما سعی داریم هر چه زودتر به نتیجه برسد تا برای ورودی های نیمسال دوم تحصیلی 95-96 اجرایی کنیم.

وی هم چنین در خصوص دیگر اقدامات مربوط به تربیت معلم بیان کرد: برای توسعه فرهنگ پژوهش، طرحی به عنوان معلم پژوهنده در دستور کار دانشگاه قرار دارد علاوه بر آن مجله علمی – تخصصی تربیت معلم که پاسخی به نیازهای تخصصی دانشجو معلمان است، رونمایی شد و فعلا این مجله برای دانشگاه فرهنگیان و پس از آن در سایر دانشکده های علوم تربیتی قابل دسترسی است.

  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار