یزد؛

آغازطرح توسعه مدرسه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه

طرح توسعه مدرسه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با منعقد کردن قراردادی، طرح توسعه مدرسه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه، در زمین 800 متری جنب این مدرسه با زیر بنای دوهزار متر مربع آغاز شد.

پس از چهار سال پیگیری های مداوم مسئولان مربوطه در خصوص نهایی کردن خرید زمین، گرفتن سند و تهیه طرح احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه برادران ابرکوه و تأیید نهایی طرح توسط حوزه علمیه قم، سال گذشته مراحل تشریفات و مناقصه گزاری طرح انجام شد.
از بین 8 گروه داوطلب اجرای طرح، شرکت پارسیان مسکن کویر ابرکوه در این مناقصه برنده اعلام شد و طی مراحل بعدی با حضور مدیریت حوزه علمیه استان و حوزه علمیه ابرکوه، در محل دفتر امام جمعه قرارداد اجرای طرح، بین با حجت السلام حسینی امام جمعه به عنوان کارفرما و مهندس صالحی رئیس شرکت مذکور به عنوان عامل، منعقد شد.
بنا بر این قرارداد پروژه مذکور در زمین 800 متری جنب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) با زیر بنای دوهزار متر مربع و در سه طبقه با استحکام و بنای بتونی و ساختمان با نمای معماری اسلامی و سنتی و با هزینه دو میلیارد تومان انجام می گیرد.
 
بر اساس معاهده امضاء شده بین حجت السلام حسینی امام جمعه به عنوان رئیس حوزه علمیه ابرکوه با معاونت عمران و توسعه مدیریت حوزه علمیه قم مقرر شد، 60 درصد هزینه به تعهد حوزه علمیه قم و 40 درصد به تعهد امام جمعه شهرستان تأمین و اجرا شود.
 
گفتنی است کلنگ احداث بخش جدید ساختمان مدرسه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه در نیمه دوم سال گذشته توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به زمین زده شد.
 
امام جمعه شهرستان توفیقات مدرسه علمیه برادران را رهین مدیریت حجت الاسلام تقی فتاحی دانست، که تمام وقت خود را صرف آموزش و تربیت و پرورش طلاب علوم دینی کرده است.
 
وی با ابراز نارضایتی از وضعیت تحصیلی این مدرسه در سال های 90-91 گفت: به دلیل اینکه طلاب مدرسه افراد غیربومی بودند، مشکلات و نواقصی هم وجود داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم، چنان فعالیت کنیم که برای آینده ابرکوه جواب بگیریم. لذا تصمیم به بومی سازی طلاب مدرسه گرفته و گرفته و اکنون 93 درصد  طلبه های این مدرسه افراد بومی هستند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار