ساری،

پایان عطر بهار نارنج

ششمین جشنواره بهار نارنج دربابل با دریافت بیرق حرم ملکوتی امام هشتم (ع) پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دبیرششمین جشنواره ملی بهار نارنج بابل گفت: این جشنواره 13 تا 17اردیبهشت با برپایی نمایشگاهی با28غرفه ازغذاهای سنتی و صنایع دستی محلی وعرضه محصولات بهارنارنج در پردیس نوشیروانی بابل برگزار شد.

سیدمرتضی حسینی افزود: حرکت فرهنگی تحویل بیرق متبرک حرم امام هشتم (ع) از چهار خادم حرم رضوی شامگاه جمعه با استقبال باشکوه مردم همراه بود.

شهردار بابل هم در حاشیه اختتامیه این جشنواره با اشاره به شناسایی 15هزار اصله نهال نارنج در این شهرستان گفت: قرار است از سال آینده روستایی قدیمی درشهرستان بابل به صورت آزمایشی محلی برای استخراج محصولات بهارنارنج در نظر گرفته شود تا روستاها بستر میزبانی ازگردشگران باشند.

حسین بیژنی چگونگی فراوری بهارنارنج ، موارد استفاده غذایی و دارویی از آن و سنت ها و آئین های مربوط به جمع آوری بهارنارنج در مازندران را از اهداف برگزاری این جشنواره ملی اعلام کرد و افزود: توزیع 500 اصله نهال نارنج ، برگزاری مسابقات طناب کشی ، آشپزی ، نقاشی با موضوع بهار ، شعر بهار نارنج ، برگزاری کنسرت های موسیقی ، کارگاههای آموزشی نگهداری گل و گیاه آپارتمانی و مهارت‌های زندگی از برنامه های جانبی این جشنواره بود.

تندیس ششمین جشنواره ملی بهارنارنج بابل نیز تصویری ترکیبی از پل تاریخی محمد حسن خان قاجار و شکوفه های بهارنارنج بودکه یک روز پیش از آغاز جشنواره رونمایی شده بود .

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، بهار ، نارنج ، عطر ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار