آبادان؛

نشانه گذاری جوجه فلامينگوها در خورهای آبادان

41 قطعه جوجه فلامينگو در خورهای آبادان نشانه گذاری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئيس اداره محيط زيست آبادان گفت:طی برنامه ريزی و پايش مكرر كلنی جوجه های فلامينگو طی زمستان و بهار سال جاری در خورهای آبادان 41 قطعه جوجه فلامينگو نشانه گذاری شد.

سيداحمد موسوی آزاد افزود:طی سرشماری صورت گرفته دو هزار و 685 قطعه فلامينگو در 11كلنی، لانه سازی، تخمگذاری و جوجه آوری كردند.

وی گفت:حلقه گذاری پرندگان جامعه هدف به منظور شناسايی وضعيت زندگی پرندگان، شناسايی مسيرهای مهاجرت، تنوع و بعد زيستگاهی، طول عمر و خطراتی كه آنها را تهديد می كند، انجام می شود.

رييس اداره محيط زيست آبادان افزود:فلامينگو با هوشياری بالا در منطقه ای امن لانه ای گلين برای تخمگذاری می سازد و سالی يكبار اقدام به جفتگيری می كند.

موسوی آزاد گفت:جوجه فلامينگو پس از پنج روز لانه را ترك كرده و به گروه فلامينگوهای جوجه می پيوندد و در محيط طبيعی از ۱۵ تا ۲۰ سال زندگی می كند.

فلامينگوها از شناخته شده ترين پرندگان جهان هستند كه به دليل رنگ پرهايشان مشهورند و در ايران نيز به نام مرغ حسينی و مرغ آتش و در شهرستان آبادان به مرزل معروف است.

تالاب بين المللی شادگان يكی از تالاب های بزرگ ايران است كه در جنوب غربی ايران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.