نرم‌افزار الگوی خواب به مقابله با بحران جهانی بی‌خوابی می‌رود

دانشمندان با طراحی یک نرم‌افزار کاربردی به جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به الگوهای خواب پرداخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ دانشمندان با طراحی یک نرم‌افزار کاربردی بر اساس سن، جنسیت و کشور، به جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به الگوهای خواب پرداخته‌اند.

آن‌ها با بهره‌گیری از این نرم‌افزار کاربردی دریافتند هلندی‌ها در طول شب بیشتر از مردم سنگاپور و ژاپن می‌خوابند. مردم ژاپن و سنگاپور به‌طور متوسط 7 ساعت و 24 دقیقه می‌خوابند این در حالی است که مردم هلند به کمتر از 8 ساعت و 12 دقیقه خواب در شبانه‌روز رضایت نمی‌دهند. فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها نیز به‌طور متوسط ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند.

نتایج این تحقیق که در مجله ساینس ادونس منتشرشده است نشان می‌دهد مدت‌زمان خواب زنان نسبت به مردها بیشتر است؛ آن‌ها 30 دقیقه بیشتر از مردان می‌خوابند که این اختلاف‌زمان در زنان 30 تا 60 ساله بیشتر نمایان است. این در حالی است که مدت‌زمان خواب مردان میان‌سال به حداقل می‌رسد. دانشمندان دریافتند افرادی که مدت‌زمان طولانی را زیر نور خورشید می‌گذرانند، شب‌هنگام زودتر به خواب می‌روند.

به عقیده دانشمندان این یافته بهترین راهکار برای مقابله با "بحران جهانی خواب" است. پروفسور دنیل فورگر از محققان این پژوهش بر این باور است که بین بیدار ماندن تا دیروقت و بیدار شدن در صبح زود همواره تضاد وجود دارد. درحالی‌که افراد مجبورند تا دیروقت بیدار بمانند، بدن آن‌ها در تلاش است تا ساعت بدن را برای زود بیدار شدن تنظیم کند. این تضادی است که در جامعه امروزی به "بحران جهانی خواب" معروف است.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان در سال 2014 موفق شد این نرم‌افزار را برای کمک به افرادی که از تغییرات ناگهانی خواب رنج می‌برند، طراحی کند. بااین‌حال کاربران نرم‌افزار فقط می‌توانند عادات مربوط به خواب خود را با تیم تحقیقاتی به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار