شیراز؛

هشدار پلیس فتا در مورد کلاهبرداری در فضای مجازی

با گسترش استفاده افراد از فضای مجازی، کلاهبرداران از شیوه ها و شگرد های جدیدی برای اخاذی استفاده می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وجه مشترک تمام کلاهبرداری ها سوء استفاده سود جویان از موقعیت های مختلف و همچنین بهره گیری از جهل و یا نا آگاهی افراد یا سوء استفاده از احساسات و عواطف قربانیان است.
در کنار این عوامل، ویژگی ها و مختصات فضای مجازی همچون ناشناس ماندن افراد در ارتباطات باعث شده است که کلاهبرداران از کلیه این عوامل بهره جسته و اقدام به فریب طعمه های خود کنند.
یکی از جرائمی که در حال حاضر به شدت در حال گسترش است راه اندازی صفحات جعلی در اینترنت و شبکه های اجتماعی و انتساب آن به افراد معروف، هنرمندان، ورزشکاران و افراد بی بضاعت است.  
انتشار شایعات، سوء استفاده از عواطف، اخاذی و هتک حیثیت گوشه ای از جرائم و معضلاتی است که با راه اندازی و تاسیس این گونه صفحات به بار می آید.  
کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلی سعی در برقراری ارتباط با دیگران داشته و پس از جلب اعتماد آنها اقدام به فریب و کلاهبرداری از سوژه های خود می کنند.
یکی دیگر از شگردهای سودجویان جریحه دار کردن احساسات و عواطف افراد جامعه بوده و از این طریق و با عنوان کمک های مالی به نیازمندان یا صرف در امور خیریه و عام المنفعه اقدام به اخذ وجوه از قربانیان می کنند.
در یکی از مصادیق رخ داده اشخاصی با راه اندازی صفحه ای جعلی و انتساب آن به افراد بی بضاعت درخواست کمک مالی از مخاطبان و مراجعان خود می کنند.
برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید توجه داشت که احراز هویت اشخاص و همچنین احراز اصالت صفحات مورد نظر از مواردی است که باعث کاهش این جرایم می شود.
در همین راستا حفاظت از اطلاعات شخصی در ارتباطات اینترنتی و شبکه های اجتماعی از مواردی است که از افراد در برابر این گونه آسیب ها صیانت می کند.
یکی از مواردی که افراد را در برابر سود جویان آسیب پذیر می کند افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در صفحات اجتماعی است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار