همدان؛

برگزاری جشنواره کتابخوانی «رضوی» در همدان

معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری جشنواره کتابخوانی «رضوی» همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره کتابخوانی «رضوی» در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن عرفانی‌مقدم در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی هر سال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


 وی با بیان اینکه سه کتاب در گروه کودک، نوجوانان و بزرگسالان برای شرکت علاقمندان در این جشنواره با تخفیف ۶۵ درصد معرفی می‌شود، افزود: این کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره به فروش می‌رسد، تبلیغات این جشنواره توسط صداوسیما و در اماکن عمومی انجام خواهد شد، جشنواره کتابخوانی رضوی از خردادماه آغاز و در دهه کرامت مراسم اختتامیه برنامه برگزار می‌شود.

عرفانی‌مقدم با بیان اینکه سعی برآن است تا در این برنامه شهرستان‌ها و روستاها هم از استقبال پررنگی برخوردار باشند، بیان کرد: این جشنواره به صورت مکتوب خواهد بود که همین امر نیز می‌تواند با اطلاع‌رسانی لازم موجب شرکت روستائیان فاقد اینترنت در این جشنواره شود.

مسعود بکایی، فرماندار شهرستان اسدآباد هم در این جلسه از پیشرفت ١٠ درصدی احداث و
ساخت تنها کتابخانه استاندارد استان همدان در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر فنداسیون کتابخانه استاندارد به پایان رسیده است. تا کنون برای کتابخانه استاندارد اسدآباد ٣٠٠ میلیون تومان هزینه شده، اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم کتابخانه‌های استان همدان به اعتباری افزون بر چهار میلیارد تومان نیاز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قرار بود سه کتابخانعه روستایی در اسدآباد افتتاح شود، تصریح کرد: به علت عدم تحقق اعتبارات عمرانی در سال گذشته این سه کتابخانه در سطح روستاهای اسدآباد افتتاح و به بهره‌برداری نرسید. با طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی شهر اسدآباد برای پروژه‌های کتابخانه‌ای اسدآباد شامل تعمیر، تجهیز و تکمیل و بهره‌برداری به غیر از کتابخانه استاندارد در سال‌جاری به اعتباری افزون بر ۴٠٨ میلیون تومان نیاز خواهد بود.

بکایی همچنین از طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی اسدآباد خبر داد و گفت: به علت عدم مقاوم بودن کتابخانه شهید رجایی برای ساخت طبقه دوم، شورای اسلامی شهر قطعه زمینی با موافقت لازم در کنار کتابخانه عمومی شهر برای توسعه کتابخانه شهید رجایی تحویل داده که به‌زودی طرح و نقشه آن انجام خواهد گرفت، برای طرح توسعه این کتابخانه به ٢٠٠ میلیون تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.