باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ساعت صفر برای بازپس‌گیری " خان‌طومان " + نقشه

منطقه " خان‌طومان" در ریف " حلب " در یک هفته اخیر صحنه نبرد تروریست‌های تکفیری با مقاومت بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرک " خان‌طومان " که یکی از شهرهای مهم و استراتژیک در منطقه ریف جنوبی " حلب " است طی چند روز گذشته صحنه نبردهای سنگین میان ارتش و نیروهای مردمی سوریه با گروه‌های تروریستی مانند جبهة‌النصره و داعش بوده است.

بر اساس خبرهای رسیده از سوریه بعد از این که گروه‌های تروریستی شکست‌های مداوم و سهمگینی را از ارتش و نیروهای مردمی سوریه متحمل شدند؛ تقاضای آتش بس کردند و حامیان این گروه‌ها مانند آمریکا، عربستان و .... که اوضاع سوریه را به نفع خود و عناصر وابسته به خود ارزیابی نکردند؛ فشارها را بر روی دولت " دمشق " برای پذیرش آتش‌بس افزایش دادند و از آنجایی که مقامات سوری برای این که بتوانند به مناطق جنگ زده و مردم بی‌گناه کمک ارسال کنند آتش‌بس را پذیرفتند؛ اما هنوز مدتی از این آتش‌بس 48 ساعته نگذشته بود که گروه‌های تروریستی با یک تک سنگین به سمت شهرک " خان‌طومان " یورش بردند و آن را به اشغال خود درآوردند.



ساعت صفر برای بازپس‌گیری



** " خان‌طومان "؛ نقطه عطف درگیری‌های شمال سوریه

طی روزهای گذشته گروه‌های تروریستی برای جبران شکست‌های متوالی و فرار از نابودی کامل در سوریه با وجود این‌ که بر اساس مذاکرات " ژنو " تصمیم بر برقراری یک آتش‌بس در سوریه گرفته شد و با توجه به این مطلب که مردم مناطق جنگ زده‌ای مانند منطقه " حلب " نیازمند کمک بودند؛ قرار شد تا یک آتش‌بس 48 ساعته وضع شود اما گروه‌های تروریستی با حمایت‌هایی تسلیحاتی و نیروی‌انسانی که از برخی کشورهای منطقه مانند عربستان و قطر دریافت کرده بودند؛ این آتش ‌بس را نقض کردند و به سمت شهرک " خان‌طومان " یورش بردند تا بعد از اشغال این شهرک به سمت شهر " حلب " حرکت کرده و این شهر را که 6 ماه پیش آزاد شده بود را دوباره اشغال کنند.

ارتش و نیروهای مردمی سوریه به این دلیل که آتش‌بس وضع شده بود مشغول به امدادرسانی به مردم استان "حلب" و مناطق اطراف آن بودند که ناگهان با حمله گروه‌های تکفیری مواجه شدند و مجبور شدند تا برای دفاع از شهر و مناطق اطراف آن دست به کار شوند اما به دلیل این که تعداد نیروهای تروریستی زیاد بود نتوانستند مانع از سقوط برخی مناطق مانند شهرک " خان‌طومان " شوند و با وجود این که در این درگیری‌ تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند باز هم این شهرک به دست گروه‌های تروریستی افتاد. ‌



ساعت صفر برای بازپس‌گیری



** اهمیت موقعیت استراتژیک " خان‌طومان "

" خان‌طومان " از شهرک‌های مهم و استراتژیک در حومه " حلب " بوده تروریست‌های بدنبال اشغال این شهرهستند تا بتوانند؛ برای تجهیز قوا و حرکت به منظور اشغال شهر " دمشق " اقدام کنند تا در مذاکرات آتی با قدرت بیشتری ظاهر شوند.

اهمیت شهرک " خان‌طومان این بوده که این شهرک از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است و چون اطراف آن را کوه‌ها و دشت‌ها فراگرفته‌اند و ایجاد مراکز تسلیحاتی در زمره مراکز سوریه است و به همین دلیل که تروریست‌ها می‌توانستند از این تسلیحات برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی استفاده کنند.

دومین دلیل اهمیت خان طومان ؛ نزدیکی این شهرک به بزرگراه مواصلاتی " حلب – دمشق " است که تروریست‌ها می‌توانستند با احاطه بر آن به سمت شهر " دمشق " حرکت کنند وقادر خواهند بود از این شهرک امدادرسانی و پشتیبانی را از شهرهای شمالی به مناطق مرکزی سوریه متصل کنند.



ساعت صفر برای بازپس‌گیری



** اهمیت " خان طومان " برای پادشاهی سعودی چیست؟

در شش ماه اخیر این شهرک دو بار دست به دست شده و اهمیت آن برای رژیم سعودی بسیار زیاد است ؛ چرا که از این طریق به " دمشق " فشار خواهد آورد تا قدرت را به تروریست های تکفیری تحویل دهد. نکته قابل تامل اینکه ، اگر این شهرک و اطراف آن به طور کامل به اشغال تروریست ها دربیاید ؛ جبهه النصره و همپیمانانش قدرت خود را تقویت خواهند کرد و این موضوع بسیار خطرناک خواهد بود ؛ چرا که آن ها به دنبال ایجاد یک خلافت اسلامی در سوریه هستند.

روزنامه " ایندیپندنت " عنوان داشت: جبهه النصره بعد از آنکه توانست در سایه حمایت بین‌المللی از خود در مقابل داعش، نیروهای خود را تقویت کند؛ در روزهای آینده از تشکیل خلاف اسلامی در سوریه خبر خواهد داد.مشخص نیست که خبر تشکیل امارت اسلامی که قرار است در استان " ادلب " واقع در شمال سوریه تشکیل شود، چه زمانی اعلام شود؛ به ویژه آنکه جبهه النصره با توجه به این که مطابق توافق بین‌المللی گروه تروریستی به شمار می‌رود، جزء گروه‌ها مشمول توافق آتش‌بس نیست.

در این ارتباط " چارلز لیستر " تحلیل‌گر سرشناس در امور غرب آسیا گفت: پس از 5 سال که جبهه النصره در بحبوحه جنگ داخلی پایه‌های خود را تقویت کرد؛ سرکرده‌های این گروه تروریستی تلاش می‌کنند تشکیل " امارت اسلامی جدید " را در سوریه اعلام کنند. این تحلیل‌گر هشدار داد که این اقدام جبهه النصره بخشی از استراتژیک بلند مدت این گروه همانند آنچه گروه‌های تروریستی در یمن و مالی انجام می‌دهند، بوده که برای اعلان امارت اسلامی، سرکرده‌های گروه‌های جهادی، در مناطق سوریه منتشر شده‌اند و قصد از بین بردن معارضان داخلی سوریه را دارند.



** آمریکا در مذاکرات " ژنو " برای مسلحین زمان خرید

در حقیقت ایالات متحده آمریکا در مذاکرات "ژنو" برای مسلحین زمان خرید و این خرید زمان، آن ها را در تحولات میدانی سوریه و به خصوص شمال این کشور در استان "حلب" پیش انداخت.

تروریست های تکفیری به دنبال آن هستند تا با تسلط بر مناطق وسیعی از ریف جنوبی "حلب" در دور بعدی مذاکرات بتوانند دست بالاتری داشته باشند ؛ هرچند که تحولات میدانی در سوریه نشان داده هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

برای مثال برخی شهرک ها همچون شهرک "خان طومان" بارها دست به دست شدند و مشخص نیست در آینده چه زمان و با چه ساز و کاری ارتش سوریه برای باز پس گیری مناطق تحت اشغال مسلحین ، اقدام خواهد کرد. در گیری های سنگین در "ریف حلب" نشان می دهد که تروریست های تکفیری هیچ علاقه ای به پایبندی بر توافق آتش بس ندارند و از همه ایزارهای خود برای به شکست کشاندن آن استفاده می کنند.

یک منبع آگاه در نیروهای وطنی سوریه در گفت‌وگو با دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحولات میدانی استان " حلب " عنوان داشت: وضعیت " ریف جنوب غربی حلب " بسیار وخیم است. وی درباره آینده شهر " خان طومان " گفت: آینده این شهر مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اما چیزی که معلوم است؛ منطقه در وضعیت دشواری قرار دارد.

گفتنی است اخیرا تروریست‌های تکفیری جبهه‌النصره و هم‌پیمانانش با حمله به شهرک " خان‌طومان " در ریف حلب این منطقه را اشغال کردند.وضعیت آتش بس در حالی توسط هم‌پیمانان جبهه‌النصره نقض شده که در فوریه امسال به تصویب قدرت‌های جهانی رسیده بود.


** آماده شدن نیروهای سوری برای باپس‌گیری " خان‌طومان "

سقوط شهرک " خان‌طومان " باعث شد تا نیروهای ارتش و مردمی سوریه برای بازپس‌گیری این شهرک هم‌پیمان شوند و با تمام قوا با گروه‌های تکفیری به نبرد بپردازند. از این رو درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سوری با تروریست‌ها به وقوع پیوسته که تاکنون ده ها نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند .

این حملات همچنان تا زمانی که نیروهای سوری بتوانند دوباره کنترل این شهرک را به دست بگیرند با همکاری نیروهای روسیه ادامه دارد و در کنار این نیروهای رزمی نیز مستشاران ایرانی در حال انجام ماموریت مستشاری خود و دادن مشاوره برای نه تنها باز‌پس‌گیری این شهرک بلکه پاکسازی کامل سوریه از وجود تروریست‌های تکفیری هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین "مهدی طائب" در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اشغال "منطقه خان‌طومان" اظهار داشت: مسئله سوریه "مسئله امنیت ملی" است؛ به همین جهت نبردی سنگین در سوریه برقرار بوده که یک طرف استکبار و طرف دیگر ملت‌های منطقه هستند؛ بنابراین با حضور نیروهای مستشاری و کمک‌های دولت و مردم سوریه بزودی شاهد آزادسازی مناطق اشغال شده سوریه خواهیم بود.

رئیس قرارگاه عمار در پایان خاطر نشان کرد: منطقه "خان طومان" به حال خود رها نخواهد شد و ما با کمک های دولت و مردم سوریه و حضور مستشاری خود برای آزادسازی سایر مناطق نیز اقدام خواهیم کرد؛ چون مسئله امنیت ملی ما مطرح است.

جمهوری اسلامی ایران با کمک های مستشاری خود عراق و سوریه را از گسترش تروریسم نجات داده و در این مسیر شهرهایی همچون "القصیر" ، "تدمر" ، "شیخ مسکین" و ... با کمک های مستشاری ایران آزاد شد و امکان ارائه کمک های مشورتی در جهت پاکسازی "خان طومان" نیز وجود دارد.


گزارش از امین ملکیان


انتهای پیام/


برچسب ها: سوریه ، خان‌طومان ، حلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اسلام پیروز است،،، منافقین و کفار نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام به امید خدا وبا فرماندهی ولی امر تقاص شهیدان رو میگیریم چرا اعتماد جنگ احد-عملیات مرصادو.......عهدشکهنی عشعری
Germany
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
جنگ با لشکر سفیانی شروع شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاالله خانطومان میشه قبرستون تکفیریها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایا خودت کمکشون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اصلا قابل قبول نیست ما آماده ایم باید نه خان طومان بلکه حلب نیز آزاد شود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
به یاری خداوند وبه حق صاحب الزمان عج اله تعالی پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
به یاری خداوند وبه حق صاحب الزمان عج اله تعالی پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشالابایاری خداوند سوریه آزادمیشودورزماندگان مقاومت هم پیروز،خداهمراهشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایشالا خط مقدم جنگ ایران از مرزهای سوریه فراتر میبریم و خط مقدم جبهمون میشه عربستان و تمام ایرانیها انتقامشون میگیرند و پرچم ایران بر فراز کعبه به احتزاز در میاد و روح تمام شهدای مدافع حرم شاد خواهد شد!به امید انروز که دیر نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
به این معاویه صفت ها نباید فرصت داده میشد باید تا نابودی کامل یک نفس جنگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاءالله که زودتر خان طومار آزاد بشه و انتقام خون شهیدان گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
میگویم از بمب های خوشه ای و ناپالم و پدر بمب ها در حمله استفاده بشه اینها روحیه تکفیری هارا ضعیف میکند میشود دشمن غافلگیر کرد و مرز ترکیه تسخیر کرد چرا که دشمن منتظر جبهه جدیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ان شاء الله پيروز مي شويم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
به امید خدا ویاری امام زمان سوریه دوباره آزاد ميشه وتکفیری ها به درک ميرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا به جوان های بیکار مملکت خودمون نمیرسید??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش بشه به خشن ترین شکل ممکن بهشون حمله کنن ادم دلش یکم خنک بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش بشه به خشن ترین شکل ممکن بهشون حمله کنن ادم دلش یکم خنک بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
همیشه معلوم ست این انسان نما های کثیف از حربه ی آتش بس برای نامردی استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشالله پیروزیم
به امید خدا درسی بهشون میدیم که از یاد نبرن
آخرین اخبار