ضرر بازار مسکن انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا

وزير دارايي انگليس اظهار کرد بازار مسکن انگلیس با خروج این کشور از اتحادیه اروپا آسیب می بیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ جرج آزبورن وزير دارايي انگليس روز يکشنبه گفت اگر رای دهندگان در همه پرسی ماه ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای بدهند، قیمت مسکن و هزینه وام مسکن به شدت کاهش خواهد یافت. 

آزبورن در مصاحبه تلویزیون «آی تی وی» با وی گفت :«برای من کاملا روشن است که ارزش خانه های مردم و هزینه های وام مسکن به شدت لطمه خواهد خورد. این یک نمونه از تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، یعنی تاثیر اقتصادی، است.»

آزبورن افزود :«این فقط یک مسئله بزرگ درباره ما به عنوان یک کشور نیست. این موضوع به امنیت مالی مردم نیز ربط پیدا می کند.»

وزیر دارایی انگلیس و دیوید کامرون نخست وزیر این کشور مخاطرات اقتصادی را به کانون تبلیغات خود برای نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا تبدیل کرده اند.

نظرسنجی ها نشان می دهد رای دهندگان معتقدند ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا برای اقتصاد این کشور خوب خواهد بود اما فاصله مخالفان و موافقان در همه پرسی ماه آینده بسیار به هم نزدیک است. 

وزارت خزانه داری انگلیس به ریاست آزبورن پیشتر اعلام کرده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است تا سال 2030 برای هر خانوار انگلیسی 4300 پوند در سال از لحاظ کاهش رشد اقتصادی و درآمدها ضرر داشته باشد. 

گزارش جدید وزارت دارایی انگلیس درباره تاثیرات کوتاه مدت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده و به بررسی پیامدهای رای «خروج» بر بازار مسکن خواهد پرداخت.

وزیر دارایی انگلیس گفت این گزارش در چند هفته آینده منتشر خواهد شد. 

طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می گویند اقتصاد انگلیس در دراز مدت در خارج از اتحادیه اروپا رونق خواهد گرفت زیرا این کشور قادر خواهد بود قراردادهای تجاری مستقل خود را داشته باشد، کمک خود به بودجه اتحادیه اروپا را در داخل خرج کند و مقررات و قواعد را نیز تسهیل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار