اصفهان؛

حضور بانوان اصفهانی در عرصه سیاسی

حضور 55 عضو شورای اسلامی و 49 دهیار بانو در استان اصفهان نشان از اعتماد مردم به بانوان اصفهانی در سال های اخیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: تشکیل کارگروه امور بانوان و خانواده در دستور کار شورای توسعه و برنامه ریزی استان به ریاست معاون سیاسی استاندار قرار گرفته شد.

سهیلا عثنی عشران افزود: کمیته اشتغال، سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش خانواده، مشاوره، حقوقی، رشد جمعیت، ورزش و نشاط اجتماعی و کمیته مناسبت‌ها در دفتر امور بانوان استانداری اصفهان فعال هستند که با حضور نماینده دستگاه‌های اجرایی چالش‌ها و مشکلات بانوان در هر حوزه بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۴ انجمن مردم نهاد در حوزه بانوان در استان اصفهان فعال هستند ادامه داد:بانوان 39.5 درصد از استخدام دولت در استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند و 51 درصد دانشجویان استان را بانوان تشکیل می‌دهند .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به حضور 3 بانوی اصفهانی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: حضور بانوان در در عرصه های سیاسی و گرفتن رای اعتماد از مردم نشان از تغییر نگرش مثبت نسبت به عملکرد این قشر بوده است.

عثنی‌عشران عنوان کرد: ایجاد بستر مناسب برای اشتغال بانوان و فروش محصولات تولیدی آنها از چالش‌های مهم کمیته اشتغال بانوان است که در این زمینه با همکاری صندوق کارآفرینی امید برای تسهیل امور اشتغال بانوان تلاش شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان از راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی مشاوره‌ای ازدواج و تحکیم خانواده خبر داد و افزود: این سیستم با هدف مشاوره قبل از ازدواج و تحکیم خانواده و ارائه خدمات مشاوره‌ای به بانوان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.