زنجان؛

مهمترين ماموريت نيروي انتظامی ايجاد نظم وامنيت در جامعه است

معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه نظم و امنيت يك محصول اجتماعی است گفت: مهمترين ماموريت نيروی انتظامی ايجاد نظم وامنيت در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زنجان؛سرهنگ جعفر كردلو در جمع كاركنان ،مهمترين مأموريت نيروي انتظامي را ايجاد نظم و امنيت در جامعه دانسته و گفت: نظم و امنيت يك محصول اجتماعی است و پليس به تنهايي و بدون مشاركت مردم نمي تواند امنيت را توليد، حفظ و باز توليد نمايد.

سرهنگ كردلوافزود: امنيت عمومي به عنوان مقوله اي فراگير و پيش شرط در هر نوع برنامه ريزي سياسي، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، جايگاهي برجسته دارد؛ تأمين اين مهم براي خانواده به عنوان يکي از نهادهای اجتماعی حياتی است.

وي با تأكيد بر استفاده از تمامي ظرفيت هاي سازماني و فراسازماني، گفت:با مشاركت و مسئوليت پذيري دستگاه هاي مسئول و همچنين همراهی و همدلی اقشار جامعه، تمامی تلاش خود را در راه تحقق امنيت و احساس امنيت پايدار در جامعه ، بكار خواهيم بست.

اين مقام مسئول،پيشگيري را مقدم بر درمان در موضوعات اجتماعي دانست و تصريح كرد:در برنامه هاي مأموريتی نيروي انتظامي،پيشگيري را مقدم بر برخورد دنبال مي كنيم و در اين راه ارتباط فعال خود را با مسجد ، محله و مدرسه و ساير نهادهاي اجتماعي، حفظ خواهيم كرد.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان، تاکيد کرد: امروزه پيشگيري اجتماعی از وقوع جرم، به عنوان يک راهبرد هدفمند در راستای تأمين امنيت عمومی، يکي از سياست هايی کليدی سازمان ناجا به منظور توسعه امنيت عمومي و ارتقاء احساس امنيت است.

سرهنگ كردلو با تاكيد بر اينكه توليد سرمايه اجتماعي با تقويت تعاملات و ارتباطات اجتماعي ميان پليس و مردم و تقويت فرهنگ پاسخگويي به آحاد جامعه و افزايش رضايتمندي مردم امکانپذير خواهد بود، گفت: نيروي انتظامي در حال حاضر، در برخورد با مجرمان،هنجارشكنان و عدول كنندگان از قانون، در اوج اقتدار و در برابر عموم مردم به عنوان خادم و خدمتگذار ، همراه ، دلسوز و در اوج رأفت و مهرباني قرار دارد.

اين مقام مسئول مشاركت مردم را در كاهش جرائم موثر خواند و اظهار كرد : پليس بايد با تعامل با سازمان ها ، نهادها و اقشار مختلف مردم از ظرفيت آنان در جهت تحقق اهداف ماموريتي ، پيشگيری از جرائم و كنترل و مهار آسيب هاي اجتماعي استفاده كند.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان در پايان با اشاره به اينکه رعايت حقوق شهروندی ، تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي به مطالبات مردم يکي ديکر از اولويتهاي پليس است، گفت: رعايت حقوق شهروندی، تكريم ارباب رجوع و پاسخگويی به مطالبات مردم از اهداف اساسی ما در انجام ماموريتها است .


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.