در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هاشمی: تغییر در دولت همراه با موفقیت نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تغییر در دولت همراه با موفقیت نیست مگر اینکه اضطراری در کار باشد.

محمد هاشمی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع تغییر وزیران در دولت اظهار داشت: بیش از نیمی از عمر کاری دولت گذشته است و چنانچه رئیس‌جمهور بخواهد وزیری را تغییر دهد، تا آن فرد در سِمَتش جا بیفتد، تا آخر سال طول خواهد کشید.

وی افزود: ثبات در دولت یا هر نهاد و سازمانی، یک اصل مدیریتی است که می‌تواند به کارایی آن سازمان کمک کند. شرایط در دولت باید به جایی رسیده باشد که مثلا اگر در جایی تغییری اعمال شد، کار بهتر شود.

هاشمی ادامه داد: چنین تغییراتی برای دولت همراه با موفقیت نیست مگر اینکه اضطراری در کار باشد.

وی با بیان اینکه تغییر در کابینه نمی‌تواند نظر مردم را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 جلب کند گفت: مردم خواسته مشخصی دارند. مردم خواستار بهبود وضع معیشت و فرصت‌های شغلی هستند. دولت می‌تواند ارزیابی کند که آیا با تغییر یک یا دو وزیر، این خواسته مردم محقق خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تیم اقتصادی دولت تاکنون خوب عمل کرده است گفت: باید ببینیم آقای روحانی چه دولتی را در سال 92 تحویل گرفت. اقدامات دولت‌های نهم و دهم را سه تا دولت دیگر هم نمی‌توانند اصلاح کنند. جبران این مسائل در یک دولت و دو دولت امکان‌پذیر نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود وضعیت اقتصادی موجود، پایگاه اجتماعی حسن روحانی برای انتخابات 96 چگونه خواهد بود ابراز کرد: مردم درک سیاسی بالایی دارند. وضعیت اقتصادی در این خصوص بی‌تأثیر نیست اما مسائل دیگری هم در پایگاه اجتماعی روحانی در انتخابات 96 تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار