تاخیر در افتتاح مسکن مهر پردیس ربطی به وزارت نیرو ندارد

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: وزارت راه و شهرسازی چون خط انتقال آب پردیس را آماده نکرده است افتتاح ۴۵۵۰ واحد مسکن مهر به تاخیر افتاد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد رضا امیر کمالی ماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با بیان اینکه آب‌رسانی و افتتاح مسکن مهر شهر پردیس منوط به اطمینان از سلامت و کیفیت آب شرب است، گفت: وزارت راه و شهرسازی چون خط انتقال آب پردیس را آماده نکرده است افتتاح ۴۵۵۰ واحد مسکن مهر به تاخیر افتاد.

محمدرضا امیرکمالی با اشاره به نشستی که روز گذشته در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب مسکن مهر پردیس برگزار شده بود گفت:در این جلسه که با حضور وزیر نیرو و معاونان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در زمینه تامین آب شرب مسکن مهر برگزار شد گزارشی از دلایل تاخیر واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس ارائه شد.

وی در پاسخ به این سئوال که هفته گذشته قرار بود 4550 واحد مسکن مهر افتتاح شود اما مدیر عامل شهر جدید پردیس اعلام کرد که به دلیل عدم تحویل آب شرب از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران این افتتاح به تاخیر افتاده است،اظهار داشت:باید اذعان کنم که چون شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب را آماده نکرده بودند ما به آنها اعلام کردیم نمی توان با این روش سلامت مردم را به خطر انداخت و با آب کارگاهی و یا آبی که با تانکر حمل می شود به مردم این منطقه آب شرب تحویل داد.

امیر کمالی ادامه داد:پس عدم تحویل واحدهای مسکن مهر ربطی به وزارت نیرو ندارد و مشکل از آماده نبودن خط انتقال آب پردیس و ایستگاه پمپاژ است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در پاسخ به این سئوال که آیا در این جلسه آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم حضور داشت گفت:در این جلسه به جای آخوندی وزیر راه و شهرسازی،نریمان مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید حضور داشت.

به گفته وی، قرار است در شهر جدید پردیس 93 هزار و 500 واحد مسکن مهر اجرا شود که 13 هزار و 500 واحد اجرا شده و یا در حال اجراست و 4500 واحد در این شهر اجرایی شده که دو مجموعه شرکت عمران شهرک پردیس و وزارت نیرو، وظیفه اجرای یک‌سری وظایف را به عهده دارند.

امیرکمالی ادامه داد: در بخش 80 هزار واحدی پردیس که این 4500 واحد نیز جزو آن مجموعه است، اجرای ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و مخازن و شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب به عهده شرکت عمران شهر جدید پردیس بوده و نصب انشعاب آب و فاضلاب بعد از اجرایی شدن شبکه‌های آب و فاضلاب و تأمین آب در محل خروجی تصفیه خانه آب شهر پردیس، به عهده وزارت نیرو خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلی که در این خصوص وجود داشته و امروز مورد بررسی قرار گرفته است اظهارداشت: ایستگاه پمپاژ آب این 4500 واحد توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس اجرا می‌شود و هم اینک 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیاز به 2 تا 3 ماه زمان دارد.

امیرکمالی افزود: قرار بود قسمتی از خط انتقال همین ایستگاه پمپاژ، آب را به مخازن مورد نیاز برای این 4500 واحد منتقل کند و چون این ایستگاه تکمیل نبود وزارت نیرو اعلام کرد،‌ تأمین آب سالم و بهداشتی از طریق تصفیه‌خانه امکان پذیر نیست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر ادامه داد: قرار بود که آب شرب این 4500 واحد به‌صورت سیار یا روش‌های دیگری آبرسانی شود، ولی ممکن بود که سلامت مردم در خطر قرار گیرد، لذا به دلیل آماده نبودن امکانات،‌ افتتاح به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ یکی دو ماه زمان نیاز دارد، اظهار داشت: در نشست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار شد از روش دیگری که در آن خط انتقالی وجود دارد،با بررسی و آزمایش توسط وزارت بهداشت در صورتی که سلامت و بهداشتی بودن آب شرب مورد تأیید قرار گیرد، سریعاً آب را تحویل داده و شرایط افتتاح این 4500 واحد فراهم شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.