جاعلین تراول چک های 50 هزار تومانی پایتخت دستگیر شدند+تصاویر

با تلاش نیروهای پلیس آگاهی تهران جاعلین تراول چک های 50 هزار تومانی پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دهم اردیبهشت امسال ، در پی کسب اخبار و اطلاعات در خصوص تلاش فردی جهت فروش تراول چک های مجعول توسط فردی بنام مجید . ف ( 24 ساله ) در محدوده میدان ونک ، مأمورین تیم تجسس کلانتری 103 گاندی در محدوده میدان ونک حاضر شده و بلافاصله با شناسایی مجید اقدام به دستگیری وی نموده و در بازرسی اولیه از موتورسیکلت آپاچی همراه مجید نیز نیز موفق به کشف دهها برگ اسکناس 50 هزار تومانی مجعول شدند . 

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 36 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

اظهارات متهم : 
مجید پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به تلاش برای فروش تراول چک های مجعول اعتراف و عنوان داشت : قصد داشتم تا تعداد 80 برگ تراول چک 50 هزار تومانی مجعول را مجموعا به مبلغ 150 هزار تومان بفروشم که دستگیر شدم " . 

مجید در ادامه اظهاراتش مدعی شد : "تراول چک ها را در داخل ایستگاه مترو از شخصی بنام میثم گرفته بودم و هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی از میثم ندارم !!! " . 

جاعلین تراول چک های 50 هزار تومانی پایتخت دستگیر شدند+تصاویر

دستگیری متهم اصلی پرونده : 
در حالیکه مجید در اظهارات اولیه ، فردی بنام میثم را به کارآگاهان معرفی و مدعی شده بود که هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی از این شخص در اختیار ندارد اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به کذب بودن اظهارات اولیه در خصوص فردی با هویت میثم ، عنوان داشت : تراول چک های جعلی را از شخصی بنام "غلامرضا . خ" ( 33 ساله) تحویل گرفتم . 
با شناسایی مخفلیگاه غلامرضا در بزرگراه رسالت - خیابان مجیدیه شمالی ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخد دستور قضایی به این محل مراجعه و ضمن دستگیری غلامرضا . خ ، در بازرسی از این محل موفق به کشف دهها برگ تراول چک مجعول ، امهار مجعول متعلق به مراکز تحصیلات تکمیلی ، دهها برگ گواهینامه مجعول پایان تحصیلات دوره متوسطه ، دهها برگ گواهینامه مجعول پایان دوره پیش دانشگاهی ، یک دستگاه کپی تمامی رنگی مورد استفاده در چاپ مدارک جعل شده و .... شدند . 

با دستگیری و انتقال غلامرضا  . خ به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و بررسی سوابق وی مشخص شد که وی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام صدور دهها مدرک تحصیلی مجعول دستگیر و به 8 سال زندان محکوم شده که با تأمین قرار وثیقه از زندان خارج شده است . 

جاعلین تراول چک های 50 هزار تومانی پایتخت دستگیر شدند+تصاویر

متهم در خصوص سابقه ی خود در خصوص جعل مدارک تحصیلی ، با اشاره به داشتن مدرک معادل دکتری در رشته IT عنوان داشت که در آن پرونده دهها برگ مدرک جعلی مربوط به پایان دوران متوسطه ( اخذ دیپلم ) را به دهها نفر فروخته که دستگیر و روانه زندان شده است . 

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه با اقدامات پلیسی بعمل آمده در این پرونده تمامی تراول چک های جعلی آماده شده جهت توزیع ، قبل از هرگونه اقدام متهمین کشف و توقیف شد . 

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی در پایان این خبر گفت : هر دو متهم با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار