سیستان وبلوچستان؛

10هزار هکتار به گلخانه های سیستان وبلوچستان اضافه می شود

مدیرباغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه10هزار هکتار سطح زیر کشت به گلخانه های استان سیستان وبلوچستان در برنامه جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛اردشیرشهرکی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر دارد با توجه به ارزش آب وافزایش تولید راندمان مصرف آب گلخانه های سطح استان را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها آب کمتر و عملکرد بیشتری را می تواند ارائه دهد تصریح کرد: با توسعه گلخانه می توان در فصول مختلف محصول تولید و روانه بازار مصرف کرد.

وی همچنین از دادن تسهیلات وآموزش های لازم گلخانه داری توسط دولت به علاقه مندان خبر داد وخاطر نشان کرد: در حال حاضر برای توسعه گلخانه تعدادی متقاضی مراجعه کرده اند که اگر این کار انجام شود تحول بزرگی در تولید محصولات کشاورزی استان به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره براینکه جنوب استان سیستان وبلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی بیشتر مد نظر قرار گرفته عنوان کرد: در حال حاضر در شمال استان سیستان وبلوچستان ظرفیت گلخانه وجود دارد که تلاش می شود در شهرستان های جنوبی نظیر چابهار، کنارک وسرباز نیز این ظرفیت به وجود آید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار