اهواز؛

افزایش مراکز مشاوره برای دانش آموزان مدارس

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: طی یک سال اخیر با ارتباط خوب با وزارت آموزش و پرورش تعداد مراکز مشاوره برای دانش آموزان مدارس را به 1 هزار و ۸۰۰ واحد افزایش داده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدعلی فقیه گفت: در دوره طلایی از ارتباطات گسترده بنیاد با سازمان های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش قرار داریم، البته هنوز نتوانستیم مشکلات را کامل از میان برداریم ولی در راستای کاهش آن ها قدم های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: تشکیل کارگروه مشترک با هدف آسیب شناسی از طرح مدارس پراکنده یکی از اقدامات خوب انجام شده طی 1 سال اخیر است.

فقیه هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی علل کاهش کیفیت این مدارس، تقویت و بازنگری در روند اجرای طرح عنوان کرد.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: اولین کار مشترک با آموزش و پرورش که استان خوزستان نیز حضور پررنگی در آن داشت، برگزاری همایش ملی برای تقدیر از برترین های مدارس شاهد و ایثارگران بود.

وی بیان داشت: در هدایت تحصیلی و همچنین کنکور تعاملات خوبی با مدیرکل تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش داریم.

محمدعلی فقیه اذعان کرد: سال های قبل تعداد مراکز مشاوره برای دانش آموزان مدارس شاهد آنقدر که باید باشد نبود، ولی طی 1 سال اخیر با رایزنی های مختلف و همچنین برقراری ارتباط خوب با وزارت آموزش و پرورش تعداد این پایگاه ها را به 1 هزار و ۸۰۰ واحد افزایش دادیم.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: در حال حاضر جزیره ای عمل کردن نه تنها توجیهی ندارد بلکه اثربخش هم نخواهد بود، بنابراین به دنبال ایجاد ارتباطات بیش تر به منظور خدمات رسانی بهتر و بیش تر به جامعه هدف هستیم.

فقیه در ادامه خاطرنشان کرد:‌ آیین نامه ماده ۶۷ قانون در سال گذشته به منظور تسهیل در بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر، قانون گرایی و انضباط در خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف تصویب شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: پرداخت هزینه کلاس های تقویتی، تکمیلی و جبرانی دانش آموزان،‌ پرداخت هزینه های وسایل کمک آموزشی و آموزش بالینی برای دانش آموزان و دانشجویان معلول و جانبازان ۷۰ درصد، انجام مشاوره و هدایت تحصیلی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش و همچنین تشویق دانش آموزان و دانشجویان برتر علمی از جمله فواید تصویب ماده ۶۷ قانون است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.