نشست امروز مجلس، نسبت عدم نصاب بی نتیجه پایان یافت

مجلس نمایندگان در نشست امروز خود روی فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد ضمیمه یک قانون اجراآت جزایی افغانستان بحث کردند؛ اما نسبت نبود نصاب، نشست بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،نبود نصاب در نشست امروز مجلس هیات اداری را به گرفتن حاضری کرد؛ اما با این ترفند نیز نصاب مجلس تکمیل نشد. هرگاه مجلس نصاب نداشته باشد، هیچ تصمیمی را گرفته نمی تواند.

غیر حاضری نمایندگان، اعتراضات برخی اعضای حاضر در نشست امروز مجلس را نیز بر انگیخت و آنان در این زمینه خواستار تطبیق اصول وظایف داخلی مجلس شدند.

به باور نمایندگان حاضر در مجلس، بسیاری از غیر حاضران مجلس برای ماه ها و سال ها در نشست های عمومی شرکت نمی کنند و هرگاه اصول وظایف داخلی تطبیق شود؛ ادامه غیر حاضری های نمایندگان محدود خواهند شد.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در این مورد نیز گفت: هیات اداری مجلس باز هم روی چالش غیر حاضری نمایندگان نشستی را برگزار می کند و یک بار دیگر موضوع به غیر حاضران ابلاغ خواهد شد و در صورتی که نمایندگان به غیر حاضری شان ادامه دهند مطابق اصول وظایف داخلی از امتیازات شان محروم می شوند.

اصول وظایف داخلی مجلس، برای رفع چالش غیرحاضری نمایندگان برخوردهای مشخصی را از جمله محرومیت از امتیازات و تعلیق عضویت پیش بینی کرده است؛ اما این اصول تاهنوز در مورد نمایندگان غیر حاضر اجرا نشده است.

این اولین بار نیست که نشست عمومی مجلس به دلیل غیر حاضری نمایندگان و نبود نصاب بی نتیجه پایان می یابد؛ بلکه این چالشی است که مجلس همواره با آن روبرو است؛ ولی تاهنوز راه حلی برا رفع این چالش در مجلس یافت نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار