کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "بیماری های پوست و مو" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند؛ توسط "متخصصان پوست و مو" پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  
 
شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.
 
اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های پوستی كه توسط "دکتر حسن اعتماد زاده و جلیل صداقت پیشه" داده شده است، به شرح زیر است:
 
 
 
علت قرمزی پوست روی بینی و گونه
 
دکتر حسن اعتماد زاده پاسخ داد: قرمزی پوست بینی وگونه دلایل مختلفی از جمله در معرض قرار گرفتن نور شدید آفتاب دارد، اما اگراین عارضه طولانی مدت باشد دلیل عمده آن مربوط به نحوه مراقبت پوستی بیمار در سال های گذشته است. راکوتان دارویی است که برای این بیماری مناسب نیست.گاهی قرمزی پوست به دلیل ترشح زیاد چربی طبیعی پوست است. در این مواقع از زینک استفاده کنید چون خواص ضد التهابی دارد و مانع از ترشح زیاد سبوم می شود.
 
جوش های سرسیاه روی بینی 
 
دکتر حسن اعتماد زاده پاسخ داد: دانه‌های سرسیاه و یا  کومدون‌های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح  پوست است.جوش های سر سیاه بینی نوعی آکنه است و باید بر اساس نوع درمان آکنه بهبود یابد؛ مراجعه سریع به پزشک ، پرهیز از دست کاری از اقدامات درمانی این عارضه است.
 
مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.
 
زگیل پوستی
 
دکتر حسن اعتماد زاده پاسخ داد: امکان بروز زگیل های پوستی در تمام اعضای بدن به ویژه ناحیه تناسلی وجود دارد؛ دراین هنگام بیمار باید سریع به پزشک مراجعه کند زیرا در صورت تاخیر درمان دشوارتر می شود؛ زگیل های پوستی در این ناحیه ممکن است نشانه ای از سرطان وشیوع هم زمان چند بیماری خطرناک باشد.
 
سوختگی ناشی از نور شدید آفتاب در بوشهر ومهاجرت به تهران 
 
دکتر حسن اعتماد زاده پاسخ داد: باتوجه به نوع سوختگی باید از کرم های نرم کننده وضدآفتاب ، مواد شوینده ملایم با نظر پزشک معالج  و تجهیزاتی مانند کلاه وعینک استفاده شود. 
 
دلیل عمده این عارضه تغییر آب وهوایی وسفر از اقلیم معتدل بوشهر به تهران با آب و هوای خشک است.فرد می تواند دوش یا حمام آب سرد بگیرد یا پارچه مرطوب و سرد روی سوختگی قرار دهد.
 
پوسته پوسته شدن زانو وآرنج  
 
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد:گذاشتن آرنج روی میز و کارهایی که باعث سایش پوست می‌شود. در افرادی که زمینه خشکی و حساسیت پوستی دارند، سر آرنج‌ آن ها معمولا تغییر رنگ می‌دهد و خشک و پوسته‌پوسته می‌شود.
 
استفاده مداوم از نرم کننده و مواد شوینده ملایم می تواند تا حدودی به این افراد کمک کند؛در صورت خارش پی در پی باید به پزشک مراجعه شود.
 
ضخیم ترشدن پوست وسط کف دست 
 
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد: این عارضه ناشی از بروز اگزما پوستی وعلت عمده آن انجام کارهای سنگین مانند مکانیکی ، کشاورزی ،تاسیسات ، کارهای ساختمانی واستفاده از وسایلی مانند آچار ، بیل و غیره است. ژنتیک در بروز اگزمای پوستی بسیار تاثیر گذار است و برای درمان پوست وسط کف دست حتما باید مراحل درمانی به صورت کامل انجام شود در غیر این صورت بیماری دوباره باز می گردد.
 
خارش مکرر پوست
 
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد: ابتدا باید دلایل بروز خارش های پوستی بررسی شود زیرا ممکن است بر اثر وجود بیماری هایی مانند گال ، حساسیت یا بیماری های پوستی گوناگون باشد ؛ درصورتی که با دارو پوست بهبود نیافت باید اقدام به نمونه برداری از پوست برای تشخیص نوع بیماری ودرمان صورت گیرد.
 
درمان جاهای فرو رفته جوش های صورت 
 
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد: دراسکار های عمیق پوستی روش درمانی پانچ و سافیژن در مراحل پیشرفته صورت می گیرد.
 
علت خشکی واگزمای شدید پوست دست
 
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد: اگر فقط دست دچار این عارضه شده باشد دلیل عمده آن شست وشوی مداوم با مواد شوینده است، باید ابتدا شستن مداوم دست ها متوقف وسپس درمان با پماد های موضعی انجام شود.
 
درمان سیاهی دور چشمان
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد: دلیل عمده سیاهی دور چشمان در معرض قرار گرفتن نور آفتاب وحساسیت های شدید پوستی است؛ این عارضه با انجام اقداماتی نظیر استفاده از عینک آفتابی ، کرم های پوست در صورتی که بیماری های دیگر در این امر دخیل نباشد، بهبود می یابد.
 
خارش پوست صورت، قفسه سینه وسر
 
دکتر جلیل صداقت پیشه پاسخ داد: اگر التهاب وخارش پوست در سه ناحیه سر، صورت وقفسه سینه باشد دلیل اصلی آن شوره های پوستی است که به طور موقت آن اشکالی ندارد ولی روند طولانی مدت این عارضه نگران کننده است و حتما باید برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه شود.
 
 انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پارميدا
۰۱:۵۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام من دچار مشكل پوستي نادري هستم كه براي اغلب پزشك ها غير قابل تشخيص هست
و فقط در ناحيه ي پوست زير بغل هست دونه هاي زيادي در هر منفذ مو هست و باعث شده ظاهري زشتي رو ايجاد كند در صورتي كه همه ي مو هاي زائد در اثر ليزر از بين رفته اند
United States of America
پارميدا
۰۱:۵۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام من دچار مشكل پوستي نادري هستم كه براي اغلب پزشك ها غير قابل تشخيص هست
و فقط در ناحيه ي پوست زير بغل هست دونه هاي زيادي در هر منفذ مو هست و باعث شده ظاهري زشتي رو ايجاد كند در صورتي كه همه ي مو هاي زائد در اثر ليزر از بين رفته اند
Kazakhstan
مرضیه
۱۶:۰۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
سلام. من بعد از گذشت چند ماه از خوردن قرص اکوتان متوجه کم شدم موهام شدم جوری که الان کف سرم پیداست. توروخدا موهای من دوباره رشت میکنه یا همین جوری میمونه!؟ دارم دیوونه میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
سلام ببخشید برای خانم 36ساله که صورتش دارای منافذ باز است چه راهکاری دارید؟
Iraq
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
گفتید اگه اگزما و خشکی شدید فقط روی دست باشه چه درمانی داره ولی من پرسیده بودم دست و زیر پام که زیر پام خیلییی شدیدتر از دستامه علت اون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
تشکر فراوان
آخرین اخبار