سرمربی نفت یک «جنتملن» واقعی است

قنبرزاده: منصوریان برای رفتن به استقلال مختار است

مدیرعامل باشگاه نفت تهران تاکید کرد سرمربی این تیم برای پیوستن به استقلال، اختیار تام دارد.

قنبرزاده: منصوریان برای رفتن به استقلال مختار استمنصور قنبرزاده در حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اظهارات منصوریان مبنی براینکه جلسه مدیرعامل باشگاه با بازیکنان و اعضای کادرفنی، پیش از دیدار با فولاد خوزستان تاثیر زیادی در پیروزی زردهای تهران در این دیدار داشت، اظهار کرد: اتفاق خاصی در آن جلسه نیفتاد. منصوریان به دلیل شأن و بزرگی‌اش همیشه به من لطف دارد و به همین دلیل، چنین بحثی را مطرح کرده است. از رسانه‌ها می‌خواهم به رفتارهای منصوریان در این فصل لیگ برتر به عنوان الگوی مربیگری در فوتبال ایران نگاه کنند. 

وی افزود: من به عنوان مدیرعامل نفت عقیده دارم، هیچ کاری برای بازیکنان و اعضای کادر فنی نکرده‌ام. در این نشست بازیکنان نفت مطالباتشان را مطرح کردند و باید این مطالبات صورت جلسه شود تا در زمان مالکیت جدید باشگاه، بتوان به صورت مستند آن‌ را پیگیری کرد. وظیفه شرعی و سازمانی من و باشگاه ایجاب می‌کند در بحث انتقال باشگاه پیگیر مطالبات باشیم تا حقی از بازیکنان و کادر فنی ضایع نشود. حسن آل‌اسحاق مسئول حقوقی باشگاه نفت در فرایند انتقال به صورت جدی مطالبات اعضای تیم را پیگیری خواهد کرد و مطمئن باشید کوچکترین حقی از بازیکنان  و اعضای کادر فنی تضییع نخواهد شد. 

مدیرعامل نفت ادامه داد: فرایند انتقال باشگاه نفت زیر نظر وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود و وزیر ورزش با دغدغه‌مندی نسبت به حقوق بازیکنان دستورات ویژه‌ای صادر کرده است. وزیر ورزش نماینده‌ای برای نظارت بر صحت فرایند انتقال باشگاه نفت انتخاب کرده است. مطابق همین نظارت‌ها شرکتی که می‌خواهد امتیاز باشگاه نفت را خردیداری کند، باید توان مالی مناسبی داشته باشد و در این فرایند براساس قرارداد منعقد شده با بازیکنان و کادر فنی مطالبتشان را پرداخت کند. 

قنبرزاده با تاکید بر شخصیت برجسته سرمربی نفت اضافه کرد: منصوریان یک جنتلمن در فوتبال ایران به شمار می‌آید. کجای دنیا یک مربی حتی بدون دریافت یک ریال از حق و حقوق خود از ابتدای فصل، مبلغ قابل توجهی نیز به بازیکنان تیمش کمک کرده باشد. باور کنید وی تا کنون یک ریال هم دریافت نکرده است. ظرفیت و صبر منصوریان باعث تعجب من شده است. با این وجود او تیمش را تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی لیگ برتر نگه داشت و در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، مدعی جدی کسب سهمیه آسیا محسوب می‌شود. این در حالی بود که نفت هشت بازیکن خود را در نیم فصل از دست داد که نمونه بارز آن آلویز نانگ، بازیکن کامرونی ما بود که دیروز در ترکیب تراکتورسازی با گلزنی مقابل استقلال، به مانعی جدی برای تیم سابق خود در راه کسب سهمیه آسیا تبدیل شد. 

وی درباره شائبه حضور منصوریان در تیم استقلال به جای پرویز مظلومی توضیح داد: قرارداد سال بعد منصوریان با نفت مشروط است و اگر ما نتوانیم مطالبات به حق سرمربی و اعضای کادر فنی را مطالبه کنیم، آن‌ها مشکلی برای جدایی از نفت و پیوستن با سایر تیم‌ها ندارند. در واقع در پایان فصل، اختیار عمل برای ادامه همکاری منصوریان با نفت یا جدایی وی و پیوستن به تیم‌های دیگر دست خودش است. سرمربی ما آبروی خود را برای باشگاه نفت هزینه کرده و در حالی که تمام تیم‌ها در نیم‌فصل دنبال تقویت خود می‌روند، با جدایی بازیکنان کلیدی خود به دلیل مشکلات مالی باشگاه، موافقت کرد. موضوعی که باعث تقویت حریفان ما شد. 
 
قنبرزاده ادامه داد: شاید عملکرد مدیریت باشگاه نفت قابل بحث باشد اما نمی توان منکر فداکاری و جوانمردی بازیکنان و کادرفنی این تیم شد. اگر آن ها به من یا سایر مسئولان باشگاه حرفی زده باشند هم حق دارند زیرا صبر و تحمل هم حدی دارد.  مشکلات مالی ما سبب شده در برخی بازی ها تیممان به هتل هم نرود و بازیکنانم مجبور بشوند در روز بازی پشت فرمان اتومبیل های خود بنشینند و به ورزشگاه بروند. با این وجود با غیرت بازی کرده اند و به پیروزی رسیده اند. صبر نفتی ها را می توان نمونه یک رفتار فرهنگی و اجتماعی در فوتبال ایران تعبیر کرد چرا که آنها می توانستند کار را در میانه راه رها کنند.

مدیرعامل باشگاه نفت درباره این که در صورت پرداخت شدن مطالبات بازیکنان آن ها باز هم می توانند در پایان فصل به راحتی قرارداد خود را با این تیم فسخ کنند یا خیر، بیان کرد:  به هر حال هر بندی که در قرارداد آمده باشد محترم است. وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت اجازه نمی دهند حقی از کسی ضایع شودو با تعیین یک تیم حسابرسی تمام مطالبات را استخراج کرده و در فرآیند واگذاری باشگاه تمام این مسائل در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای کاش خودت میشدی مدیر عامل استقلال آقای قنبرزاده عزیز و اقعا قبولت دارم چیزی از فتح اله کم نداری
آخرین اخبار