با موافقت نمایندگان؛

سازمان غذا و دارو ملزم به برچسب‌گذاری محصولات غذایی و آرایشی شد

طبق مصوبه مجلس سازمان غذا و دارو موظف به برچسب گذاری فراورده های دارویی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی شد.

سازمان غذا و دارو ملزم به برچسب‌گذاری محصولات غذایی و آرایشی شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه‌ علنی امروز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه در جریان بررسی طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی و بین‌المللی فضای مجازی با ماده دو طرح مذکور موافقت کردند.

به موجب ماده دو، سازمان غذا و دارو موظف است نسبت به برچسب گذاری مواد و فرآورده‌های محصولات موضوع این قانون از طریق بخش خصوصی صاحب صلاحیت که صلاحیت آنها را تعیین و اعلام می‌کند بر روی کلیه محصولات و فرآورده‌های دارویی خوراکی آشامیدنی آرایشی بهداشتی تجهیزات و ملزومات مصرفی و غیرمصرف پزشکی و دندانپزشکی در حدود امکانات و شناسه منحصر به فرد جهت کنترل و اصالت و پیگیری محصولات اقدام کنند.

تبصره یک: برچسب گذاری مواد و فراورده‌های موضوع این قانون به تشخیص سازمان غذا و داروی باید به گونه‌ای تعیین شود آثار سو و یا مفید احتمالی آن برای مصرف کنندگان قابل تمیز و تشخیص باشد.

آیین اجرایی این ماده شامل نحوه برچسب‌گذاری نحوه اخذ مجوز روش‌های معرفی و تبلیغات مواد و فرآورده‌ها و مواد موضوع این قانون و موارد منع آنها ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود و به تصویب وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، موافقت ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار