بازار ساخت و ساز بحرانی است/ تعطیلی ۴۰۰ واحد سنگبری

دبیر اتحادیه سنگبری‌های استان اصفهان گفت: بحران اقتصادی سبب تعطیلی ۴۰۰ واحد سنگبری در شهرک صنعتی محمودآباد شده که با اضافه کردن تعداد واحدهای تعطیل دیگر آمار فاجعه باری به دست می‌آید.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حجاری با اشاره به رکود حاکم بر بخش سنگ اظهار داشت: مشکلات ما از نوروز به بعد شدت یافته به‌صورتی که اکنون بیش از 400 واحد سنگبری در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان تعطیل شده است.
 
وی افزود: این آمار فقط مربوط به شهرک صنعتی محمودآباد است، در حالی که ما واحدهای سنگبری بسیاری در مناطق یزدان‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و دولت‌آباد نیز داریم که با اضافه‌کردن تعداد واحدهای تعطیل در این مناطق صنعتی آمار فاجعه باری به دست می‌آید.
 
دبیر اتحادیه سنگبری‌های استان اصفهان با بیان اینکه واحدهای سنگبری به‌دلیل مشکلات ناشی از رکود موفق به مشتری‌یابی نشده‌اند، گفت: سرمایه این واحدها به‌دلیل نبود مشتری که آن هم ناشی از رکود در همه بخش تولید است، تمام شده و همه این تولیدکنندگان سنگ اکنون دچار کسری سرمایه هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر ما دریافت مالیات‌های کلان است، در حالی که بازار در رکود به‌سر می‌برد و دولت نیز از این موضوع اطلاع دارد، با اینکه مسئولان می‌دانند رکود چه شرایطی را برای کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی رقم زده اما با این حال اقدام به افزایش مالیات‌های دریافتی می‌کنند.
 
حجاری تصریح کرد: بازار ساخت و ساز بحرانی است و به همین دلیل با کاهش عرضه و تقاضا روبرو هستیم، اما متأسفانه در این اوضاع دارایی هم درصد زیادی را به مالیات اضافه کرده است، اکنون برخی واحدهای ما 3 برابر یعنی 300 درصد سال گذشته باید مالیات پرداخت کنند در حالی که هیچ فروشی نداشته‌اند.
 
وی گفت: بحران در بازار سبب می‌شود تا تولیدکنندگان حتی اگر محصول خود را بفروشند پول آن را 2 سال دیگر از مشتری دریافت می‌کنند، حالا با این شرایط چه درآمدی وجود دارد که دولت ارزش افزوده آن را هم دریافت کند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار