اعلام سِمت جدید مقام کره شمالی که اعدام شده بود!

نام رئیس سابق ستاد مشترک ارتش کره شمالی، که پیشتر ادعای اعدام او مطرح شده بود، در فهرست رسمی منصوبینی است که به تازگی منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش کره شمالی که اعدام او به تازگی اعلام شده بود، ظاهرا زنده است و در سلامت کامل به سر می‌برد زیرا اسم وی در فهرست رسمی منصوبینی است که روز سه‌شنبه منتشر شد. 

سازمان اطلاعات کره جنوبی پیش‌تر خبر داده بود که «ری یونگ-جیل،» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش خلق کره، ماه فوریه اعدام شده است؛ زیرا مظنون به فساد و تشکیل یک جناح سیاسی بود. 

این خبر هیچگاه از سوی پیونگ یانگ تأیید نشد، اما کره شمالی فرد دیگری به نام «ری می‌ونگ-سو» را به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش منصوب کرد. 

این انتصاب در شرایط تنش‌های شدید در شبه جزیره کره پس از چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه ژانویه و آزمایش موشکی این کشور در ماه فوریه صورت گرفت. 

با این حال نام «ری یونگ-جیل» در فهرست اعضایی است که به تازگی به عنوان اعضای علی البدل و اعضای کمیسیون نظامی مرکزی به عضویت کمیته مرکزی حزب کارگران کره انتخاب شد.

از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در سال۲۰۱۱، اخبار مبنی بر مجازات‌ زندان، اعدام مقامات منتشر می‌شود که برخی از آن‌ها تأیید می‌شود و برخی دیگر نه.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار