جهانگیری:

می‌خواهیم اقتصاد کشور را براساس اقتصاد دانش بنیان اداره کنیم

معاون اول رییس جمهور گفت: این یک گفتمان جدی است که می خواهیم اقتصاد کشور را براساس اقتصاد دانش بنیان اداره کنیم.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسه ای با وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری و برخی از روسای دانشگاه های کشور اظهار داشت: دانشگاه های کشور تاکنون نقش موثری در تولید علم و فناوری ایفا کرده اند و افتخارات کشور در تولید علم و دانش مرهون تلاش و زحمات دانشگاهیان است.

وی همچنین با اشاره به گزارش برخی روسای دانشگاه ها مبنی بر تدوین طرحهای مختلف در جهت توسعه کشور، گفت: دولت از طرحهایی که قابلیت اجرا داشته و بار مالی را از دوش دولت بردارد، حمایت می‌کند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه دانشگاه ها باید در توسعه کشور و تولید علم و دانش گام های بلندتری بردارند، گفت: امسال موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان به طور جدی در دستور کار دولت است و انتظار داریم دانشگاه ها در این زمینه نقش پررنگ تر و موثرتری ایفا کنند.

وی افزود: این یک گفتمان جدی است که می خواهیم اقتصاد کشور را براساس اقتصاد دانش بنیان اداره کنیم و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند که رویکردهای اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ها و اقدامات همه دستگاه های کشور و نه فقط در دولت رعایت و لحاظ شود.

جهانگیری با اشاره به قراردادهای وزارت نفت با دانشگاه های معتبر کشور در جهت بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گفت: این اقدام یک شروع مبارک و الگوی جدید و مناسبی از ارتباط صنعت و دانشگاه است و می تواند در جهت توسعه به کار گرفته شود.

وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند مسیر صنعتی شدن ایران را هموار سازد و اگر در این زمینه دستاوردهای مناسبی داشته باشیم، می توانیم از بخش های دیگر نیز بخواهیم که همکاری و تعامل خود را با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی افزایش دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به اتفاق نظر و اجماع همگانی درخصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که همه صاحب نظران درباره سیاست های اقتصادی توافق و اجماع دارند و پذیرفته اند که اقتصاد اولویت اصلی کشور است که این انسجام می تواند زمینه ساز تحول و انجام کارهای بزرگ برای توسعه و پیشرفت کشور باشد.

وی از دانشگاه های کشور خواست تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند و نقش موثرتری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور دانشگاه ها را موتور محرک توسعه علم و دانش در کشور توصیف کرد و با تاکید براینکه باید از برنامه های دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور حمایت شود، گفت: دانشگاه ها نباید برای نیازهای جاری و اولیه، دارای دغدغه باشند.

در این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گزارشی از وضعیت عمومی آموزش عالی کشور ارائه کرد و به تشریح مشکلات و مسائل پیش روی دانشگاه های کشور پرداخت.

روسای برخی از دانشگاه های کشور نیز در این نشست دغدغه ها و مشکلات اصلی خود را مطرح کردند و خواستار تخصیص بودجه و تامین اعتبارات لازم برای حل مشکلات دانشگاه ها شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار