سنندج؛

برپایی نمایشگاه عكس پرندگان مهاجر در سنندج

همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر نمایشگاه عكسی از پرندگان مهاجر استان كردستان از 21 اردیبهشت ماه جاری به مدت یک هفته در گالری نمایشگاه شهرداری سنندج برپا شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مسوول كمیته آموزشی انجمن جمعیت سبز كردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با همكاری اداره كل حفاظت محیط زیست كردستان، شهرداری سنندج و انجمن زیست محیطی جمعیت كردستان سبز و با حضور جمعی از علاقمندان و دوستداران طبیعت برپا شده است.

فریبا صالحی افزود:آثار این نمایشگاه از پرندگان مهاجر مناطق حفاظت شده و تالاب های بین المللی منطقه از جمله دریاچه زریبار مریوان، منطقه بدر و پریشان قروه، پارك آبیدر و تالاب كانی برازان مهاباد تهیه شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از91 تابلو عكس از پرندگان مهاجر كردستان از جمله، خروس كولی سینه سیاه، حواصیل، پلیكان، انواع اردك ها و فلامینگو به نمایش گذاشته شده است.

صالحی گفت:آثار این نمایشگاه توسط دو نفر از عكاسان عضو این انجمن به نام های 'جعفر غلامی' و 'آرمان منبری' تهیه شده و به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه شناساندن پرندگان مهاجر كردستان به شهروندان و نهادینه كردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف مردم است.
مسوول كمیته آموزشی انجمن جمعیت سبز كردستان درپایان گفت: استان كردستان به سبب داشتن مناطق حفاظت شده متعدد و قرار گرفتن در مسیر كوچ پرندگان از شمال سیبری به شمال آفریقا هر سال پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر می شود.

دهم ماه 'می' ‌مصادف با
۲۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۵ به نام روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده كه شعار امسال این روز 'كشتار، گرفتن و تجارت غیرقانونی پرندگان مهاجر' است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.