اهواز؛

پروژه های مهم آبرسانی روستایی شوشتر چشم انتظار اعتبار

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: 3 پروژه فاضلاب سردار آباد، گام دوم آبرسانی حاشيه رودخانه گرگر و آبرساني به 12 روستای حاشيه روخانه شطيط در شوشتر بدليل كمبود اعتبار به كندی پيش می رود.

پروژه های مهم آبرساني روستايي شوشتر چشم انتظار اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛درويشعلي كريمي بيان كرد: اين پروژه هم اكنون 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه با تامين اعتبار مورد نياز به سرعت به بهره برداري خواهد رسيد.

وي تصریح کرد: اعتبار مورد نياز براي تكميل اين پروژه در حدود 30 ميليارد ريال است.

كريمي افزود: در پروژه فاضلاب سردار آباد، در مزرعه اي 10 نوع ني كشت شده و از اين طريق فاضلاب به تصفيه خانه هدايت و با روش وتلند، كليه آلايندگي ها و ضايعات جذب ني ها شده، در نتيجه خروجي پساب ضدعفوني و تصفيه مي شود.

وي اظهار داشت: فاضلاب ورودي و آب خروجي از اين مزرعه در 1 سال به لحاظ فيزيكي و شيميايي مورد آزمايش قرار مي گيرد تا از اين طريق در آب شرب سالم و بهداشتي مردم مشكلي بوجود نيايد.

مديرعامل شركت آبفا روستايي خوزستان يادآور شد: اين پروژه هم اكنون در مرحله آزمايش قرار دارد و با تامين اعتبار مورد نياز به بهره برداري خواهد رسيد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گام دوم پروژه آبرساني حاشيه گرگر گفت: گام نخست اين پروژه شامل 20 روستا با جمعيتي در حدود 9 هزار و 900 نفر است كه به بهره برداري رسيده و اهالي آن از آب شرب بهره مند هستند و در گام دوم مخزن سه هزار و 500 متر مكعبي احداث شده كه تاكنون شش ميليارد و 800 ميليون ريال از 12 ميليارد و 100 ميليون ريال آن تامين شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در صورت تخصيص بقيه بودجه مورد نياز پروژه راه اندازي و 48 روستاي ديگر با جمعيتي در حدود 10 هزار نفر از آب شرب بهره مند مي شوند.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان گفت: هم اكنون آب شرب مورد نياز اين روستاها از طريق تانكرهاي سيار آبرساني تامين مي شود.

درویشعلی كريمي با اشاره به پروژه 12 روستاي حاشيه رودخانه شطيط اذعان داشت: بخشي از اين پروژه در اسفند سال 94 به اتمام رسيد و با توجه به اينكه در طراحي پيش بيني شده منبع تامين آب از طريق خط لوله آب حيات پيش بيني شده بود، در صورت تامين آب مورد نياز از سوي آن شركت خطوط انتقال نيز راه اندازي و پروژه تكميل و به بهره برداري خواهد شد.

وي افزود: خطوط انتقال اين طرح براي راه اندازي آماده هستند اما بايد آب مورد نياز تامين شود تا مراحل اجرا انجام پذيرد.

انتهای پیام/گ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار