مستانه مهاجر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیستم دیجیتال کار تدوین را آسان نمی‌کند

تدوینگر مطرح سینمای ایران خطاب به جوانان می‌گوید که آن‌ها باید با آگاهی، مهارت و پشتکار بالا وارد عرصه تدوین شوند.

مستانه مهاجر تدوینگر سینما در خصوص ورود جوان‌ها به بخش تدوین و عملکرد آن‌ها نسبت به سال‌های قبل به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر کسی جا پای خودش می‌گذارد من نیز جا پای کسی نگذاشتم. این‌که جوان‌ها ورود پیدا کنند، بسیار خوب است اما با انگیزه و جدیت تمام. البته در این راستا دنیای دیجیتال چالشی را به وجود آورده است؛ یعنی هرکسی که با سیستم کار می‌کند، به خیال خودش تدوینگر شده. در صورتی که تدوینگر کسی نیست که به این شکل دست به کار شود، تدوینگر یعنی مؤلف و مغز متفکر. پس ورود به این عرصه مستلزم آگاهی، مهارت و پشتکار بالا خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیستم دیجیتال کار را برای جوان‌های تدوینگر آسان کرده بیان کرد: آسان‌ کردن چیز دیگری و بی‌انگیزه کردن مسئله دیگری است؛ یعنی جوانان ما فکر می‌کنند کار تدوین به سادگی انجام می‌شود، در صورتی که به هیچ وجه این‌گونه نیست.

وی در پاسخ به این سوال که تدوینگر تا چه حد می‌تواند بر فیلم تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: تدوینگر یعنی کارگردان دوم؛ یعنی فردی که می‌تواند بعد خود کارگردان اثر، شخصیت دوم باشد. البته این موضوع در فیلم‌هایی که در آن تألیف وجود دارد، صدق می‌کند و نه فیلم‌هایی که از این قاعده پیروی نمی‌کنند. برخی فیلم‌ها نیز هستند که نیاز به تدوینگر ندارند، چون تکلیفشان در ساخت مشخص است.

مهاجر در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص تدوین فیلم «پدیده» و کیفیت آن خاطرنشان کرد: این فیلم هنوز در مرحله مونتاژ به سر می‌برد و از لحاظ کیفیت نیز می‌توان گفت: «پدیده» یک پدیده است و برای من یک نوع تجربه جدید و خاص خواهد بود.


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار