شهرکرد؛

كاهش وقت و هزينه ارائه خدمات با يكسان سازی نشانی پستی

معاون برنامه ريزی و توسعه شركت پست جمهوری اسلامی گفت: یكسان سازی نشانی پستی طرحی سراسری است كه اجرای آن، نقش موثری در توسعه و ارائه خدمات آسان، كاهش وقت و هزينه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سيد مجتبی نصيری در نشست با مدیران اداره کل پست چهارمحال و بختياری، با اشاره به تصویب و ابلاغ آئين نامه اجرایی طرح نشانی استاندارد مكانی ملی (GNAF) براساس ماده 27 ضوابط فنی و اجرايی دولت الكترونيک، از سوی شورای عالی فناوری اطلاعات، گفت: اجرای این طرح، از تيرماه سال گذشته و به صورت پايلوت در سه استان كرمان، قم و خوزستان آغاز شد.

وی افزود: مشکلات این طرح نیز تا شهريورماه سال گذشته بررسی و از مهرماه 94 در سراسر كشور به مرحله اجرا درآمد.

نصیری ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری هم اجرای این طرح آغاز و تا پایان شهریور ماه امسال انجام خواهد شد.

وی، با بیان اینکه یكسان سازی نشانی پستی، نقش موثری در توسعه و ارائه خدمات آسان، كاهش وقت و هزينه دارد، گفت: هم اکنون بسياری از خدمات عمومی به مردم نظير آب، برق، گاز، تلفن، با نشانی های متفاوت انجام می شود که با اجرای اين طرح، ارائه خدمات تنها از طريق يک نشانی پستی صورت می گيرد.

نصيری افزود: در حال حاضر 20 ميليون ساختمان شامل 14 ميليون ساختمان شهری و 6 ميليون ساختمان روستايی در كشور وجود دارد که در قالب طرح GNAF، بايد برای آنها مختصات نقشه پستی ترسیم شود.

وی اضافه کرد: تا كنون 87 درصد ساختمان های شهری كشور، با اجرای این طرح، تعيين مختصات شده است.

نصیری، با بيان اينكه سيستم نشاني استاندارد مكان محور (جي نف ـ GNAF) مبتني بر نقشه هوايي است، یادآور شد: در برخی استان ها نظير مازندران، به دليل وجود درختان و در ديگر مناطق به دليل وجود بازارچه های سرپوشیده،  تعيين آدرس از طريق پيمايش زميني انجام می شود.

گفتنی است: سيد مجتبی نصيری معاون برنامه ريزی و توسعه، و کاظم میرزایی مدیرکل جغرافیایی و کدگذاری پستی شركت پست جمهوری اسلامی، برای شرکت در نخستین نشست كارگروه تخصصی GNAF  استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کردند.

انتهای پیام/ ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار