فیبا گزارش داد؛

ایران درها را روی جوانان گشوده است

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی به مقوله جوانگرایی در تیم ملی کشورمان پرداخته است.

ایران درها را به روی جوانان گشوده است

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد حدادی در رقابت های انتخابی المپیک که تابستان امسال به میزبانی تورین برگزار می شود، تیم ملی ایران را یاری خواهد کرد اما دیگر چهره های شناخته شده بسکتبال این کشور در رقابت‌های یاد شده حضور نخواهند داشت.

بازیکنانی همچون صمد نیکخواه، مهدی کامرانی، حامد آفاق و جواد داوری غایبان بزرگ ایران خواهند بود که به گفته درک بائرمن، سرمربی تیم ملی ایران، نبود آنها نباید به معنای ناامیدی و بدبینی باشد.

بائرمن اعلام کرده است: تعداد بازیکنان جوان خوب و با استعداد بسیار زیاد است و از نظر من آنها شایستگی حضور در رقابت‌هایی با سطح فنی بالا را دارند.

این سرمربی آلمانی دقیقاً اعلام نکرد که کدام یک از بازیکنان جوان راهی این رقابت ها خواهند شد اما او اسامی بسیاری را در فهرست تیم موقت خود متشکل از 23 نفر آورده است. در میان بازیکنان جوان دعوت شده، نام هایی همچون محمد یوسف وند، نوید رضایی فر، علی اله‌وردی و سالار منجی به چشم می خورند. هر چهار بازیکن در رقابت های قهرمانی جهان در سال 2015 که در کشور یونان برگزار شد، در تیم ملی زیر 19 سال ایران حضور داشتند.

برخی معتقدند که جوان گرایی در بسکتبال ایران از چند سال پیش آغاز شده است. بهنام یخچالی در رقابت های قهرمانی بسکتبال جهان در سال 2013، در ترکیب تیم ملی زیر 19 سال ایران حضور داشت. او بازیکنی 20 ساله در پست شوتینگ گارد (گارد دوم) است که سال بعد نیز در جام جهانی بسکتبال به میزبانی اسپانیا، در تیم اصلی حضور یافت. علاوه بر این، یخچالی در رقابت های قهرمانی قاره کهن در سال 2015 نیز برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

با وجود جوان گرایی، چندین بازیکن با تجربه در تیم ملی ایران حضور دارند که حامد حدادی و اوشین ساهاکیان از جمله آنها هستند. دیگر بازیکن باتجربه ایران، ارسلان کاظمی است که در جام جهانی بسکتبال  سال 2010، در ترکیب تیم اصلی حضور داشت. با این حال، حامد حدادی در کانون توجهات است. چرا که بائرمن به امتیازآوری‌ها و توپ گیری های او نیازی اساسی خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی ایران از این جهت به سنتر 218 سانتی متری خود نیازمند است که حدادی با دفاع خوب خود می تواند کناره‌ها را هرچه بیشتر پوشش دهد. از طرفی، عضو تاثیرگذار تیم ایران که زاده اهواز است و یک هفته دیگر 31 ساله می شود، می‌تواند به خوبی نقش یک رهبر را ایفا کند. حدادی از زمان برگزاری رقابت های قهرمانی قاره آسیا در سال 2007 تا کنون بازیکنی بسیار مهم برای ایران به شمار می رود. او در چند تابستان گذشته از جمله جام جهانی 2014 اسپانیا، نقشی پررنگ در موفقیت های تیم ملی بسکتبال ایران داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
بسیار عالی ممنون
آخرین اخبار