اهواز؛

پایان ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خوزستان

مدیرکل حمل‌و نقل و پایانه‌های خوزستان از اتمام طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان همزمان با به پایان رسیدن سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی اظهار کرد: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان در سال 94 در محورهای ایذه، باغملک، صیدون به اجرا در آمد.

وی افزود: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها طی سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش‌آموزان در مدارس حاشیه راه‌های استان بوده‌ایم.

مصدقی تصریح کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در 2 بخش ایمن سازی فیزیکی و نرم افزاری دهدز با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 400 میلیون ریال برای بیش از 4 هزار دانش‌آموز اجرا شد و در این بازه زمانی 55 مدرسه ایمن‌سازی شدند.

مدیرکل حمل‌و نقل و پایانه‌های خوزستان اظهار داشت: این طرح در خوزستان و در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی به اجرا در می آید و این در صورتی است که در این سال 55 مدرسه در بخش ایمن سازی فیزیکی با نصب تابلوهای اطلاع رسانی و انتظامی، نصب کردن شیارهای لرزاننده در جاده، خط کشی برای مسیرهای عابر پیاده، گل میخ و نصب چراغ‌های چشمک‌زن با هدف آرام کردن ترافیک و بالا بردن امنیت برای رفت و آمد دانش آموزان در مسیرهای مربوطه به مدرسه انجام گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در بخش ایمن‌سازی نرم افزاری نیز توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی، ایجاد نقوش مدرسه و احتیاط بر روی سطح جاده و آموزش دانش‌آموزان از طریق اساتید مجرب به‌همراه نمایش تیزرهای ایمنی و ارائه مطالبی در رابطه با چگونگی تردد از عرض جاده، گذربان مدرسه و آشنایی با انواع علائم راهنمایی و رانندگی به اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.