درخواست سازمان ملل برای بازگشایی کامل گذرگاه های مرزی با نوار غزه

سازمان ملل متحد تضمین مصر و رژیم صهیونیستی را برای تردد آزادانه شهروندان فلسطینی از دو سوی گذرگاه های مرزی با نوار غزه خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی ؛ "استفان دوجاریچ،" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، روز گذشته اعلام کرد: از مقامات مصر و اسرائیل می خواهیم  تردد آزادانه و ورود و خروج فلسطینی ها را از نوار  غزه تضمین کنند. 
دوجاریچ افزود: سازمان ملل  خواهان گشایش کامل و مداوم  گذرگاه های مرزی با نوار غزه با هدف بهبود اوضاع انسانی نامساعد ساکنان این منطقه است.

دوجاریچ در کنفرانس خبری گفت: ما خواهان بهبود شرایط و اوضاع انسانی منطقه تحت محاصره نوار غزه به ویژه بیماران و دانشجویان فلسطینی هستیم که نیازمند خروج از غزه برای معالجه و یا ادامه تحصیل هستند.

سخنگوی بان کی مون اعلام کرد: ما از اقدام دیروز مصر که گذرگاه مرزی رفح را به مدت دو روز از دو سو برای عبور فلسطینی ها  باز کرد استقبال می کنیم اما می بینیم تصمیم مصر برای بازگشایی مرز رفح پس از یک دوره طولانی مدت صورت گرفت.

گذرگاه مرزی رفح پس از 85 روز، فقط برای دو روز برای تردد فلسطینی ها بازگشایی شد . مقامات مصر از اکتبر سال 2014 ، در مجموع فقط 42 روز اجازه داده اند  فلسطینی ها از گذرگاه رفح  عبورکنند .

دوجاریچ تاکید کرد  مسئولان نوار غزه می گویند بیش از 30 هزار نفر از جمله  9500 فرد بیمار و 2700  دانشجوی فلسطینی در انتظار گشوده شدن گذرگاه رفح  هستند تا با اجازه مسئولان امنیتی مصر وارد این کشور شوند .

گفتنی است  از زمان کنترل نوار غزه بوسیله حماس در تابستان سال 2007 ، اسرائیل چهار گذرگاه مرزی با غزه را به طور کامل مسدود کرد و تنها دو گذرگاه اریز برای تردد افراد و کرم ابوسالم  برای  فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار