کافه بازار صدای توسعه دهندگانش را در آورد

در چند روز اخیر نارضایتی های مختلفی نسبت به تک رویی های کافه بازار در زمینه مدیریت خود و عدم توجه به توسعه دهندگانش مطرح شده است، سیاست های جدید مجموعه کافه بازار فضای برنامه نویسی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کافه بازار به لطف اولین بودن در ایجاد مارکت اندرویدی در کشور توانسته است کاربران میلیونی جذب کند، شاید نزدیک ترین رقیب بازار مایکت باشد، عدم وجود رقابت و فضای انحصاری باعث شده است کافه بازار هر تصمیمی که دل تنگش می خواهد بر سر توسعه دهندگان و کاربرانش بیاورد، البته بهانه خوبی نیز برای کار خود دارد، هر تغییری که ایجاد می کنند را در راستای ارتقا کیفیت و افزایش رضایت کاربران می دانند.

در حالی که هدف فقط کسب درآمد بیشتر است، بازار برای کسب درآمد بیشتر دست به هر کاری می زند، نمونه علنی و قابل تامل این اقدامات حمایت از بازی ها و نرم افزارهای خارجی است، بازار با افتخار با شرکت های خارجی مانند سوپرسل و گیم لافت قرارداد همکاری امضا می کند تا میلیون ها دلار ارز بی زبان مردم به جیب استودیوهای خارجی برود. همان طور که همه می دانیم با تحریم هایی که وجود دارد برنامه نویس های داخلی امکان همکاری با مارکت های خارجی را ندارند، پس تنها امید آنها همکاری با مارکت های داخلی است، ولی انگار همکاری با خارجی ها کلاس دارد، بالاخره آن ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

توسعه دهندگان ادعا دارند که اگر کافه بازار از بازی ها و برنامه های خارجی حمایت نکند، و در عوض از بازی ها و برنام های ایرانی در همان حد حمایت کند، می تواند زمینه ساز اشتغال بیش از 10 هزار نفر شود. بازار با حذف تمامی لیست های سیستمی خود قصد دارد دینی که نسبت به خارجی ها دارد را ادا کند، چون مدیر اصلی کافه بازار در خارج از کشور تحصیل کرده و عرق خاصی به اروپایی ها و آمریکایی دارد.

با ارزش ترین صادرات هر کشوری می تواند خدمات ارزش افزوده آن ها باشد، زیرا نیاز به هزینه و کار خاصی نیست، البته با وجود تحریم ها امکان معرفی دستاوردهای نرم افزاری کشور عزیزمان در سایر کشورها وجود ندارد، ولی مسئولین کافه بازار محیطی ایمن، درآمد زا و بدون استرس را برای توسعه دهندگان خارجی فراهم کرده اند تا بدون زحمت بتوانند میلیون ها دلار ارز از کشور خارج کنند. چند مورد از اظهار نظر توسعه دهندگان نسبت به رفتارهای کافه بازار:

نظر یکی از توسعه دهندگان
حال از بحث نرم افزارها و بازی های خارجی بگذریم؛ چون شاید مسئولین کافه بازار مردم همه جهان را هم وطن خود می دانند.

نظر یکی دیگر از توسعه دهندگان
رابطه یا ضابطه؟
ادعا کافه بازار این است که با حذف لیست های سیستمی و جایگزینی لیست های دستی می خواد تجربه بهتری را برای کاربران و توسعه دهندگانش ایجاد کند.

ولی رفتار این مجموعه در چند ماه گذشته نشان داده است که فقط به فکر دوستان خود است و رابطه حرف اول را می زند، پس کیفیت بهانه ای است تا کافه بازار انحصار طلبی های خود را انجام دهد. برای مثال انتخاب اپلیکیشن دیجی کالا به عنوان برترین برنامه سال! بی تردید برنامه دیجی کالا بهترین برنامه سال 94 نبود، بازار بخاطر کسب درآمد میلیاردی از دیجی کالا این برنامه را به عنوان بهترین برنامه سال معرفی کرد، دیجی کالا هزینه های فوق العاده سنگینی برای نصب گرفتن انجام داد و آن ها فقط از سیستم تبلیغاتی عدد استفاده کردند؛ سیستم تبلیغاتی که متعلق به کافه بازار است، پس باید نتیجه بگیریم که رابطه و پول حرف اول را برای کافه بازار می زند.

نظر یکی دیگر از توسعه دهندگان
در چند روز گذشته بازار با حذف لیست تازه های برتر رایگان، جاه طلبی خود را ثابت کرد، زیرا بازار ترس عجیبی از این لیست دارد، چون می ترسد قدرت تبلیغاتی توسعه دهندگان افزایش یابد و وضعیت درآمدی سیستم تبلیغاتی خود راکد شود، حال به راحتی این لیست را حذف کرد تا توسعه دهندگان رشد نکنند، برخورد کافه بازار با توسعه دهندگان و کاربرانش همه را یاد دوره برده داری و آپارتاید می اندازد، البته کاری هم نمی توان انجام داد بالاخره بازار انحصاری هست.

نظر یکی دیگر از توسعه دهندگان
نظرات توسعه دهندگان برای کافه بازار مهم نیست، زیرا نظر اصلی  توسعه دهندگان بر وجود لیست تازه های برتر رایگان پایدار است و در چند روز اخیر اعتراض های متعددی را در این راستا انجام داده اند، جالب است بدانید که علاوه بر توسعه دهندگان، کاربران هم واکنش منفی به حذف این لیست داشته اند و در شبکه های اجتماعی کمپین هایی با این موضوع تشکیل داده اند.

گزارش از: محمد محمدی

منبع: دیجی نویس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۰۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
قبل از بررسی اپلیکیشن 40 هزارتومان دریافت میکنن. بعدش میگن مثلا درگاه غیر بازار استفاده کردی و منتشر نمیشه! یا مثلا نباید برنامه ت پیغام آپدیت بده. خداروشکر ک مایکت هست
Iran (Islamic Republic of)
Hooram
۰۱:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اصلا کافه بازار خوب نیست.هیچی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
محسن آزادی
۱۸:۵۷ ۲۲ تير ۱۳۹۸
من الان دو سالی میشه بازار رو حذف کردم ، دلیلش هم اینه که یک روز بدون دلیل بهم پیام داد که بدلیل عدم رعایت قوانین بازار حساب شما حذف شد ، حسابی که در اون موجودی داشتم برای خرید برنامه ها و بارها باهاش خرید کرده بودم من با خیال راحت شارژش میکردم برای خرید های بعد الان بعد دو سال بازهم ایمیلیم رو که میزنم نه اجازه ورود به حسابم رو میده و نه ساخت حساب جدید با ایمیلم
مسئله دوم ابدیت های مکرر و فیک هستش که بازار داره اگر شما همین الان واتساپ یا کلش یا یک برنامه پرطرفدار رو از گوگل پلی و یا خود سایت سازنده دانلود کنید همون لحظه بازار براش بروزرسانی داره ، این یعنی بازار از سازندش بهتر می فهمه و حدث میزنه که قراره اون برنامه نیاز به بروزرسانی داره
امتحان کنید . بعد پاکش کن‌ید
دلیلش هم مشخصه ، ظاهرا بازار اینترنت ملی داره ولی شما بارها الکی برنامه ها رو دانلود می کنید اگر خواستین از بازار بروزرسانی کنید حتما قبلش گوگل پلی و یا سایت سازنده یا حتی مایکت رو چک کنید تا کلاه سرتون نره.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۸
یه برنامه را ده بار اصلاح کردم و براشون فرستادم هر بار یه ایراد الکی ازش میگیرن و ردش میکنن.واقعا دیگه خسته شدم و دارم دنبال یه مارکت بهتر واسه برنامم میگردم که منتشرش کنم.شمام همین کارو بکنین.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
وقتی انحصاری بشه همینه. به نظرم توسعه دهنده ها باید کاربر ها رو به سمت مارکت های مورد نظرشان هدایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
واقعا بازار داره ظلم میکنه برنامه های جدید اصلا امکان دیده شدن ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
باید نظارت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
واقعا کافه بازار کلاهبرداره باید از رو گوشیا پاکش کنیم من خودم توسعه دهنده هم چندین تا نسخه بروز شده اپلیکیشن با پرداخت درون برنامه ای دادم بیرون ولی به بهانه بی کیفیت بودن ردش کردن (که البته کیفیت لازم رو داشت چون توی مارکت های دیگه تایید شده و اینا همش بهانس) خب من که ببینم بازار داره این کار رو می کنم الکی پول می گیره خودم که از رو گوشیم بازار رو پاک می کنم به همه هم می گم بازار رو پاک کنن از شما هم ممنونیم باشگاه این طور مطالب را می نویسید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
بازار از اولین مارکت های ایرانی بوده برای همین هم مشتری زیاد داره
یه جورایی الان قدرت بازار اپلیکیشن ایرانم دست خودشه
تا وقتی که مردم نفهمن که این بازار چیه و جایگزینش نکنن ما برنامه نویس ها هم نمیتونیم کاری کنیم
شاید براتون جالب باشه بدونید که اکثر برنامه های برتر بازار(کوییز او کینگز-اسنپ-...)همشون یا توسط انتی ویروس به عنوان ویروس تشخیص داده میشن یا اینقدر از گوشیتون دسترسی میگیرن که کنترل گوشیت بیوفته دست خودشون(واقعیه یه نگاه بندازید)
Iran (Islamic Republic of)
توسعه دهنده
۱۵:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کافه بازار امسال حدود 900 میلیون تومان فقط از 40هزار تومانی که همون اول میگیره بدست آورده، بعد بازم نزدیک 40 درصد از درآمد نصیب منه توسعه دهنده نمیشه! انصافم خوب چیزیه!
این به کنار ، کلا فقط از برنامه های پرفروش حمایت میکنه و بقیه معمولا تو سایه هستن
Iran (Islamic Republic of)
علی جان
۲۱:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
بایدهمه جااطلاع رسانی بشه همه بدونن کافه بازاربدون اطلاع ازچندتاازکاربران مقدارزیادی برداشت کرده.حالاپرینت گرفتم بعدمیگه بازی برنامه سفارش دادیدبعدگرفتید.من پرینت همه برداشتیهارودارم.بایدهمه بدونن ومواذب باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام
این چه وضشه آخه
Germany
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
با پاک کردنش از روی گوشی ها موافقم :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
امیدوارم مایکت قدر این فرصت رو بدونه و جای کافه بازار رو بگیره، ما توسعه دهنده ها هم حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
اصلا به برنامع های که میخواد تایید بشن یا بروز شده باید تایید کنن اهمیت نمیدن منم که خوشم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
افسون
۱۹:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
بنظر من بازار عالیه.من درامد خوبی دارم.ولی نباید این همه برنامه های بیکیفیتو منتشر کنه
ولی بازار عشققققههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
منم از برنامه بازار راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
هزینه ی اشتراک سالانه رو بدیم یا مالیات رو یا سهم کافه بازار امروزه از هر فروش برنامه حدود 40% صرف مالیات و کافه بازار میشه آخه کجا برای هیچ و پوچ 30% سهم میگیرن این در حالیه که اگه بهترین نرم افزار دنیا رو بسازیم تا از سیستم تبلیغاتی عدد استفاده نکنید هیچ دانلود نمیشه حتی یه دونه بعید نیست ادعای کافه بازار مبنی بر داشتن کاربران 34 میلیونی هم دروغ باشه یعنی ما از 60 درصد سهم خودمون باید هزینه های تبلیغاتی و... رو بپردازیم که در نتیجه حتی به اندازه ی بازار هم فروش نخواهیم داشت بازار فراموش کرده که فقط یه فروشگاهه احساس سلطه گری می‌کنه پس از همه ی همکارها خواهش میکنم بیاین یه درس عبرت خوب بهش بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۲۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
هیچکی حمایت نمیکنه متاسفانه
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
بله کاملا موافقم ، سایست های جدید بازار به شدت به ضرر توسعه دهندگان داخلی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
بهترین کار به نظر من کوچ از بازاره باید یه نرم افزار جایگزین پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
دقیقا. باید یه نرم افزار بروز تر و بهتر و مارکتی که هوای توسعه دهندگانشو داشته باشه نه فقط فکر سود خودش باشه
Germany
بازی
۱۲:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
کم کم مارکتها سعی میکنن از اپلیکیشن‌های رایگان بهانه‌ گیری کنند تا به ۳۰ درصد پول برسند.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
یک کاربر ایرانی
۱۷:۱۰ ۰۵ دی ۱۳۹۶
ما برنامه بازار رو تحریم میکنیمو تا توزیع کننده بهتری ازبازار پیدا نشه از گوگل پلی استفاده میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
ممنونم که حرف دل ما رو زدید. امیدوارم بازار زودتر دست از این کارهای عجیب خود بردارد.
بازار با حمایت همین کاربران و توسعه دهندگان به اینجا رسید اگه ما نباشیم بازاری وجود نداره.
Saudi Arabia
مجید
۱۵:۰۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
اصلا فروش کم شده چرا درگاه ایرانسل و پرداخت از شارژ نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
آقا چرا اینا 30% سهم بر میدارن برا خودشن؟ چه خبره؟ بازاریاب سهم 20% هستش فوقش. این اصلا درست نیست. چرا کسی نیست جلوشون رو بگیره؟ هیچی نیستن! جمع بشیم تحریم کنیم این کافه بازار رو.
واققققا ممنونم بابت این پستی که گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
کافه بازار چند قالب متنی پیشفرض (با املای کاملاً صحیح) داره که داور فنی با یک نگاه بسیار سریع به اپ (که روزها برای آن زحمت کشیده شده) خیلی راحت یکی از جوابها رو انتخاب و این جواب (همیشه تکراری) برای توسعه دهنده ایمیل می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
خداکمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام من یک توسعه دهنده هستم ، تا حالا برنامه های زیادی رو نوشتم
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
خوب ک چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
زود قضاوت نکن برادر شاید کاری براش پیش اومده یا خدای نکرده اتفاقی افتاده براش جمله اش نیمه کاره مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
جالب بود
خیلی ممنون
United States of America
محمدرضا
۱۹:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۶
واقعا با این تصمیم و‌قرارداد هایی ک با خارجیا بستن دارن صنعت داخلی نوپارو نابود میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۵:۴۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید ممنونم که رسیدگی میکنید

این بازار دیگه شورش رو دراورده 40 تومن که اول میگیره بعد بازیت رو به زور پخشی میکنه

بعد 30 درصد هم از درامد ما ورد میداره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
من الان رفتم همه جارو چک کردم، همه مارکت ها دارن 30 درصد سود می گیرن، کوفتشون بشه اینهمه پول مفت
Canada
محمد
۰۷:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
بازار متاسفانه با سیاست های جدیدش به سمتی داره میره که اصلاه به نفع توسعه دهنده نیست.

در حال حاضر جون تازه های برگزیده رو از حالت سیستمی برداشتن و خودشون برنامه ها رو انتخاب میکنند متاسفانه همین یک سرآغاز برای ایجاد یک فضای رانت خوری بزرگ هست.

به هرحال کارمندان کافه بازار که تو تیم انتخاب برنامه ها برای صفحه اول هستند میتونن خودشون برنامه نویش باشن و یا دوستان برنامه نویسی در بیرون داشته باشن که باعت بشه برنامه اونها رو به صفحه اول بیاره

حتی زمزمه هایی به گوش میرسه که شما میتونی با صرف هزینه به افراد دارای ارتباط با تیم انتخاب برنامه های بازار، برنامه ات رو به صفحه اول بازار بیاری و این یعنی فاجعه!

من قبول دارم برنامه های کم کیفیت ایرانی هم داریم اما اگر شما حتی برنامه باکیفیتی هم نوشته باشی عملا هیج قانونی وجود نداره که حتی با دانلود و امتیاز خیلی بالا هم بتونی به صفحه اول راه پیدا کنی.

ما حدود 1 سال روی یک برنامه کار کردیم و اون رو در بازار منتشر کردیم خوشبختانه استقبال خیلی خوب بود و در مدت 10 روز حدود 15 هزار دانلود داشتییم و نظرات کاربران هم بسیار مثبت بود.

بارها با کافه بازار مکاتبه کردیم که برنامه در لیست تازه های برگزیده قرار بگیره و متاسفانه هیچ ترتیب اتری داده نشد.

در عوض برنامه ای در لیست تازه ها معرفی شد و یک ماه هم اونجا موند که در این یک ماه تنها در حدود 200 عدد دانلود داشت .خوب طبق چه منطقی برنامه ای که مشخصه این همه استقبال ازش کمه باید برگزیده باشه و بعد تازه به عنوان برنامه برتر ماه هم معرف بشه؟

به عقیده من چنین مواردی این شک و شبهه رو تقویت میکنه که متاسفانه در تیم انتخاب بازار، برنامه نه بر اساس کیفیت که خدای نکرده بر اساس معیارهای دیگری انتخاب میشه

به همین دلیل من خیلی وقته بازار رو کنار گذاشتم و با مایکت کار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدتی است که کافه بازر علاوه بر اینکه سالانه 40 هزار تومان از توسعه دهندگان می گیره ، شروع کرده به حذف برنامه های رایگان که رقیب برنامه های پولی در کافه بازار هستند

علتش هم اینه که 30% مبلغ فروش سهم کافه بار است لذا از انتشار اپلیکیشن های رایگان که رقیب اپلیکیشن های پولی هستن به بهانه های مختلف مانند تخلف از قوانین ، عدم رعایت مقررات و .... داره جلوگیری می کنه و حذفشون می کنه تا درآمد بیشتری را تجمیع کنه!

با بررسی اپلیکیشن های منتشر شده پولی و پیگیری ها به نتایج جالبی می رسید که اگر از توان مالی مناسبی در مذاکره با کافه بازار برخور دار باشین می تونین مانند یکی از اپلیکیشن های فروش کتاب دیجیتال برغم قوانین کافه بازار ، درگاه بانکی مستقلی را داشته باشین.

آمار نادرست بخش تبلیغات کلیکی "عدد" و ... نیز داستان مشابهی دارد

خلاصه اینکه این رفتار کافه بازار ناشی از از دست رفتن اعتماد مشتریان و نیز توسعه دهندگان به این برند است و صاحبان آن سعی دارند تا در اسرع وقت و قبل از از دست دادن همه مشتریان پول بیشتری را جمع کرده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۰۳:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
بازارو حذفش کردم
Iran (Islamic Republic of)
یک برنامه نویس
۱۵:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
من الآن یکساله توسعه دهنده بازار هستم یک برنامه آموزش تعمیرات موبایل نوشتم الآن به نسخه 5 رسیده و از نسخه 1 شروع کردم به انتشار در بازار تو نسخه یک من این برنامه رو با برنامه سازهای رایج ساختم که کد نویسی نداشت و تو بازار انتشار دادم که تایید نکرده و نوشتن کیفیت نداره منم تصمیم گرفتم به صورت تبلیغ خودم بفروشم (حالا بماند که الآن نسخه 5 هستم و حدود 40 نسخه تا الآن دادم و تقریبا 7 میلیون برام درآمد داشته).
تصمیم گرفتم تو نسخه 2 کد نویسی کنم اومدم با html برنامه رو ساختم و apk اکسپورت گرفتم و بازم تایید نکردن
رسیدیم نسخه 3 و من داشتم به صورت آزاد میفروختم و خوب هم بود خدارو شکر و تو نسخه 3 من با eclipse نوشتم برنامه رو که بازم گفتن کیفیت نداره و همون آدرس گوگل برای سنجش کیفیتو دادن که من رعایت کرده بودم
تو نسخه 4 من با android studio برنامه رو نوشتم که باز هم طبق نظر اساتید برنامه کیفیت نداشت

نکته جالب اینه که برنامه های فوق العاده بی کیفیتی رو شاهد هستیم که در بازار منتشر میشن و همشون یا کپی هستن یا کتاب.
برنامه ای که من نوشتم آموزشی بود استعلام یوزر داشت آنلاین بودن ادمین داشت واقعا اگر به خود اساتید بازار بگین یک برنامه مثل این بنویسین نمیتونن جالب اینجاس که من هم برایپلتفرم اندروید و هم ویندوز و هم ios کد مینویسم اما انگار اساتید بازار خیلی از ما کار بلد تر می باشند
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۱۰:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
واقعا که
بازار خیلی داره سخت میگیره !!
بعد میگن اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال
از شرکتای خارجی چطور انقدر حمایت میکنن ؟
حالا واسه انتشار برنامه ۴۰ هزار تومان میگیره!!!
بابادمت گرم اگه منم انقدر واسه برنامم کلاس میزاشتم الان اینجا نبودم . حتما ماهی ۳۰ میلیون میگیرن که انقدر از پول سیر هستند .
هیچ فرقی با مایکت نداره
ایول به مایکت بهترین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
بازار محیط مناسبی است ولی اخیرا کمی
به برنامه های داخلی به توجهی میکنه راس
میگن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
بازار محیط مناسبی است ولی اخیرا کمی
به برنامه های داخلی به توجهی میکنه راس
میگن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
بازار محیط مناسبی است ولی اخیرا کمی
به برنامه های داخلی به توجهی میکنه راس
میگن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
بازار محیط مناسبی است ولی اخیرا کمی
به برنامه های داخلی به توجهی میکنه راس
میگن.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
واقعا جایی تاسفه که اولین مارکت ایرانی (نه بهترین) بخاطر پول وطن فروشی کنه من از همه ی توسعه دهنده ها درخواست می کنم بجای اینکه برنامه هاشون رو توی بازار بزنن توی مارکت های خوب دیگه بزنن تا بازار بره با برنامه های خارجیش حال کنه
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۴:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
حرف تازه ای نیست ! توی کشور ما این جا افتاده که برای موفقیت باید بقیه رو له کرد به هر قیمتی که شده !
فقط بلدیم چهارتایی بیاییم که آی تمدن ، آی فرهنگ ، آی هزارتا تعریف و تمجید الکی ، ولی وقتی دقیقتر نگاه کنی همه چی توی دروغ و ریا و تظاهر و تزویر خلاصه میشه متاسفانه .
وای به حالمون ، بدا به حالمان ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اینم از بازار بعد میان میگن حمایت میکنیم کو اخه سالی 40 هزار میخواد اخه چیکارررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
یک توسعه دهنده
۱۹:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف داره ، گرفتن سالانه 40 هزار تومن به بهانه بالا بردن کیفیت!!
کاش یه دلیل دیگه ی آورده بودند که قانع کننده باشه ! برای بالا بردن کیفیت راه های دیگه ای هم بود...

40 تومن سالانه میگیرن ، مالیات ارزش افزوده هم که اونا نمیدن و تمام و کمال از ما توسعه دهنده ها میگیرن.

اقدامات بازار کاملا سرمایه سالارانه ست.....

این طوری فقط کسانی که تازه شروع کردن با اقدامات بازار له می شوند...

با چرخوندن یک سایت به درآمد خوبی رسیدن... تبریک میگم بهشون ..!!

ما هم میریم توی مارکتی که ما رو فقط به شکل $$ نبینه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
گوگل پلی داره برنامه های ایران رو تحریم میکنه...
این وسط هم کافه بازار از آب گل آلود داره ماهی میگیره...
هر کسی موافق هست  + بزنه...
Brazil
امیر
۱۳:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
تشکر از اینم مطالبتون
بهتره که بازار رو تحریم کرد رفت سراغ سایت های ایرانی دیگه!
باتشکر از مطالبتنون
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Mr.X
۱۱:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
بهترین کار اینه ک بازار توسط کاربرهای ایرانی تحریم بشه... هر کسی بازار رو نصب کرده پاک کنه و دیگه ازش دانلودی انجام نشه تا مدیرانش بفهمند چون اون طرف میز نشستن نمیتونن خدایی کنن...
Iran (Islamic Republic of)
سجاد ش
۱۰:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید ممنون مهندس به فکر ما بودید دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۹:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
چرا برنامه هاتون رو توی مارکت هایپر اپس نمیذارید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
بازار خیلی شورشو درآورده... از اون طرف ارز رو خارج میکنه و ازاین طرف باعث بوجود اومدن مشکلاتی برای توسعه دهندگات میشه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
کافه بازار فقط به فکر خودشه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۰۰ ۲۷ دی ۱۳۹۵
حیف که آدم بیاد برنامه اش را داخل این کافه بازار بزاره، یه مشت آدمی که اصلاً زحمت نمی کشند منتظر من و شما هستند که برنامه بنویسیم و اینها سهم خودشون را بدون هیچ زحمتی بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد خان
۰۴:۵۸ ۰۸ دی ۱۳۹۵
مثل اینکه وقتشه خودم کرکرشو بدم پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۵
واقعا کارشون اشتباهه
از هر نگاهی می کنید مشخصه فقط به سود خودشون فکر می کنن
امیدوارم کارشون نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
بسیار عالی - کارشون اشتباه است. بی انصافا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
واقعا خیلی وقته داریم به هر ساز بازار میرقصیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
کافه بازار باید هم ناراضی داشته باشه چون زمانی هزاران نفر پیدا شدند بدون دانش برنامه نویسی و فقط کارشون تولید کتاب بود و کسب درآمد کردند حاالا همون آقا زاده ها نگرارن و ناراخت و شاکی هستند تعدادشون کم هم نیست چون ماشالا در ایران تولید کننده با کیفیت کم داریم
اونایی که ناراحت و شاکی هستند میتونند خخیلی راحت بازار رو ترک کنند و باید بهشون بگم شما نیم درصد از بازار رو هم تشکیل نمیدید بهتره برید ایران اپس و مایکت که هر کدوم یه دونه کارمند دارن
Germany
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
بنظر من حتما سودی از طرف کافه بازار نصیب برخی میشه که بهش کاری ندارند وگرنه چاره اش فقط یه فیلتر ساده اس . اما نمی دونم چرا پلیس فتا توان فیلتر کردنشو نداره اما بجاش اکثر سایت های آموزشی ایرانی و خارجی راه به راه فیلتر میشن.....
Germany
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
از این دیکتاتور تر نمیشه حتما پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
منم برنامه کافه بازارو حذف کردم همگی حذف کنین مطمن باشید روال قبل بر میگرده شک نکنید به امید موفقیت توسعه دهندگان و کاربران ایرانی.
Germany
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا بازار داره برده داری می کنه.حمایتی از توسعه دهنده داخلی نمیشه هیچ،همش پول میریزه به جیب خارجی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دیگه به سایته کافه بازار نمیرم بزارید خارجیا برن ازش برنامه بخرن!
برنامه کافه بازارم از روی موبایلم حذف کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
یادتون نره این ما بودیم که بازار را معروف کردیم
Germany
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
منم کاملاااااااااااااااااا ناراضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
بازار با توجه به سهم قابل توجهی که در اختیار شرکت سوییسی قرار داده است باید به این سمت برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام
بدانید که تمام کسانی که در این پست نظر داده اند تنها کسانی هستند که قادر به ساخت آپ های بی محتوا و کتاب هستند!!
شما میگویید با. کیفیت منظورتان از با کیفیت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۲:۵۳ ۲۱ تير ۱۳۹۵
بهترین ایده هم باشه هیچی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
شما یه برنامه خوب بساز ببینیم چجوریاست اگه ما به قول شما اپ های بی کیفیت میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
شما اطلاعات نداری فقط داری نظر می دی ما بهترین اپیلیکیشن هارو هم که به صورت رایگان به کافه بازار معرفی کردیم بهانه آوردن که کیفیت نداره سوال من از شما اینه: چرا برنامه ای که از دید کافه بازار کیفیت لازم رو نداره توسط مارکت های دیگه تایید میشه؟ هان؟
بازار فقط پول توسعه دهندگی رو الکی می خواد بگیره
Iraq
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خب اگه نمیتونن یک سیستم درست و حسابی طراحی کنن برن کنار، چرا بازار برنامه نویسی رو دارن نابود میکنن آخه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
امیدوارم هرچه زود تر بازار این مسخره بازی ها رو بزاره کنار و یکم به فکر توسعه دهندگانش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا همه ی حرفا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
این چه وضشه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
من که دیگه به بازار برنامه نمی فرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
منکه دیگه از برنامه نویسی کنار کشیدم درامدی نداره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
از کافه. بازار خیلیییی ناراضیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا این خبرو رسانه ای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا متاسفم
با سپاس از باشگاه خبرنگاران جوان بخاطر این گزارش خوبشون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا همین طوره. پیش از این تغیرات درخواست کردیم که کلا یه قسمت جداگانه برای برنامه های خارجی درنظر گرفته بشه. این اتفاق که نیفتاد هیچ تازه بدترم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
من واقع واسه بازار و سیاست هاش متاسفم!
نه به فکر کاربره نه به فکر توسعه دهنده!
من که دیگه برنامه نمیزارم توی کافه بازار،سه ماه تلاش بعد دریغ از 100 هزارتومان درآمد فقط به لطف کافه بازار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا متاسفم برات کافه بازار ... فقط بدون اگه ما تنهات بزاریم عمرا دیگه نمیتونی از جات بلند بشی.. اینو یادت بمونه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
من خیلی خیلی ناراضیم .
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالی بود واقعا
حرف دلمون رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با تشکر از باشگاه خبرنگاران بابت پخش این مطلب

واقعیتش همینه که کافه بازار شورشو در اورد و فقط به فکر منافع و 10 درصد برنامه نویس برترش..که با پول اپ هاشون رو بالا میارن

از باشگاه خبرنگاران تقضا داریم این مطلب رو در صدا سیما مطرح کن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون از پوشش خبر لطفا در تلویزیون هم پخش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مارکت کافه بازار باید سیاست هاشو نسبت به توسعه دهنده هاش تغییر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون از سایت باشگاه خبرنگاران بابت انتشار این پست واقعا که خدا خیرتون بده و چقدر بهتر میشه اگر بتونین یه گزارش چند دقیقه ای هم در برنامه پخش کنید.
در ادامه باید بگم دوستان عزیز باید مقابل قلدری و یکه تازی بازار ایستاد بنده راهکاری دارم برای این قضیه تا بازار رو مجبور کنیم به خواسته هامون عمل کنه
باید نقطه ضعف رو تو حریف پیدا کنیم بله کاربرها نقطه ضعف بازار هستند
خب هر کدوم از ما باید اپ بازار رو از گوشی خودش خانواده و دوستان و اشنایان پاک کنه و یا اونها رو ترغیب به اینکار کنه اما نکته اصلی که وجود داره اینه که بعد از حذف اپ از هر گوشی با ایمیل همون حساب به بازار ایمیل بدید و بگید بدلیل اینکه از تولیدات داخلی حمایت نمیکنه و لیست ها رو حذف کرده بازار رو تحریم کردم و از گوشیم پاک کردم
حالا حساب کنیم اگر هر برنامه نویسی که این متن رو میخونه اپ کافه بازار رو از گوشی 10 الی 20 نفر پاک کنه و ایمیل بزنه این تعداد ،تعداد بالایی میشه و قطعا کافه بازار (پول پرست) که منافع خودشو در خطر میبینه لیست هارو برمیگردونه و بازگشت خرید رو معقول تر و با دلیل منطقی و در زمان کوتاه تری قرار میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
بازار واقعا شورشو دراورده برید درصدی که گوگل در ازای فروش محصول میگیره رو مشاهده کنید درصدی که کافه میگیره رو هم ببینید خیلی راحت داره 2 تا 3 برابر گوگل از ما سود میگیره به بهونه های مختلف
Germany
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا خيرتون بده برا اين خبر


بالاخره يكى به فكر ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با پاک کردنش از روی گوشی ها موافقم :)
Germany
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
الان چند وقته که کافه بازار داره ظلم می کنه در حق برنامه نویسا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا پدر مادرتون بیامرزه که حقایق رو میگید کافه بازار مثل دیکتارتور با ما برخورد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام.بازار با این کارش تر و خشک رو با هم سوزوند.من سه ساله دارم با کافه بازار همکاری میکنم متاهل هم هستم.خانمم هم باردار هست اما با این کار جدید بازار درامدم نصف هم کمتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام ممنون بابت نشر این خبر بازار باید لیست های سیستمی مثل تازه های پرطرفدار فروشی را دوباره بیاره با این وضعیت هر برنامه ای که خودشون بخوان داخل لیست میاد.
Germany
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مافیا درست کردن
استفاده هاشونو از ما بردن
ما بودیم که کافه بازارو بزرگ کردیم
حالا رفتن به خارجی ها پول میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا کارشون تاسف باره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا کی خود خواهی؟گردن کلفت شدن با فروش بازی های خارجی به قیمت نابودیه توسعه دهندگانه داخلی؟جوونایی که کلی وقت گذاشتن هزینه کردن و زحمت کشیدن الان باید امار فروش جم های کلش و او کلنز رو تماشا کنن؟شاید وقتش باشه کافه بازار رو از گوشی هامون پاک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
بالاخره یکی حرفه مارو فهمید،بازار داره خیلیارو از فکر ادامه دادن به برنامه نویسی میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالا جدا از این که لیست های سیستمی رو حذف کردن و ما طبق معمول سکته زده گوشه ی خونه ایم.و دیگه هیچ راهی برای کسب در امد نداریم.
این ساسان تقوایی کیه .؟این چرا اصلا هیچی نمیفهمه.از کدوم چاله میدون پیداش کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاری به درآمد نجومی کافه بازار ندارم ولی آدم چقدر می تونه نامرد و بی مرام باشه که دست هموطن خودشو نگیره و بچسبه به شرکت اسرائیلی و صهیونیستی مثل سوپرسل و بازی کل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
من بعنوان توسعه دهنده ایکه سه ساله با بازار کار میکنم از تغییرات بعد نسخه شش به کلی ناراضیم بازار بی توجهترین مارکت نسبت به توسعه دهنده هاست علی رغم بیش از چندصد نظر منفی نسبت به حذف تازه ها و برخی نظرات منفی باز راه بی توجهی رو انتخاب میکند توسعه دهنده رو مثل سیاهی لشکر میبینه و بیشتر حمایتش رو به بازی ها و اپ های خارجی متمرکز کرده و کاربرا هرروز بابازگشت پول برنامه ها با نظرات جعلی اپ رایگان دریافت میکنن
لطفا کامل رسیدگی شود
۱۲