امضا تفاهم نامه بین دانشگاه تهران و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

رییس دانشگاه تهران از امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت خبر داد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ضمن ابراز خشنودی از همکاری با شرکت بهینه‌سازی گفت: یکی از سیاست‌های محوری دانشگاه، تعامل با جامعه است. برای کشور بدون همکاری و تعامل با دانشگاه و مراکز علمی، اتفاق مثبتی در زمینه‌های پیشرفت نمی‌افتد.

وی افزود: در دانشگاه تهران پتانسیل‌های عظیمی داریم که اگر از اینها به‌خوبی استفاده شود، به نتایج قابل توجهی در رفع مشکلات جامعه می‌رسیم. دانشگاه در حال حاضر دانشجویان بسیاری در مقطع ارشد و دکترا دارد که در حال تحقیق و پژوهش هستند و با زیرساخت‌های علمی که این دانشگاه دارد و پژوهش‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، می‌توان طرح‌های این دانشجویان را کاربردی کرد تا در خدمت جامعه قرار گیرند.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به وجود موسسه‌های انرژی، آب، محیط زیست و دیگر موسسه‌های تحقیقاتی تاکید کرد: این دانشگاه قابلیت‌های خوبی برای واردشدن به عرصه‌های تخصصی برای توسعه کشور دارد. در حوزه انرژی، ما به ‌لحاظ تخصص و زیرساخت‌هایی که در دانشگاه تهران داریم می‌توانیم موثر عمل کنیم، به این معنی که برای بهینه‌کردن مصرف سوخت کار گروهی انجام دهیم و در جهتی گام برداریم که به عنوان یک مشوق در این زمینه باشیم.

نیلی احمدآبادی افزود: دانشگاه تهران به دلیل قدیمی‌بودن، ساختمان‌ها، وسعت، مراکز و دانشکده‌های متعدد و تعداد ساعات کار طولانی خود، به‌عنوان یکی از سازمان‌های بزرگ مصرف انرژی است و باید مورد بررسی قرار گیرد تا به یک الگوی صحیح مصرف برسد.

وی با تاکید بر گسترش ارتباطات بین‌المللی اعلام کرد: آمادگی داریم که دوره‌های مشترک آموزشی با موضوع تفاهم‌نامه برگزار کنیم و مجوز سهم برگزاری این دوره‌ها را از وزارت علوم نیز گرفته‌ایم.

گفتنی است بر اساس تفاهم‌نامه منعقده، دو طرف در زمینه تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی و مشاوره‌ا‌ی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار