بیانیه حزب ندای ایرانیان در گرامیداشت شهدای مدافع حرم؛

ایران جزیره امنیت و اقتدار در دریای متلاطم منطقه است

این آرامش این روزهای شهر و دیارمان بی‌شک مدیون آنانی است که از تمام هستی‌شان دست کشیدند تا ما هستی‌مان را داشته باشیم.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب ندای ایرانیان همزمان با رویدادهای سوریه و واقعه خان‌طومان و شهادت تعدادی از مدافعان حرم، با صدور بیانیه‌ای، با گرامیداشت و تجلیل از این شهدای مدافع حرم، نسبت به وجود جریان‌های تکفیری در منطقه هشدار داد و اعلام کرد: عزمی جهانی در برابر این جریان خانمان‌سوز ایجاد شود؛ استفاده از فرصت‌های نهادهای بین‌المللی نظیر جنبش عدم تعهد که کشور عزیزمان ایران نیز ریاست دوره‌ای آن را بر عهده دارد و هم‌چنین جریان‌های روشنفکری در تمام کشورها و سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی و در یک کلام تمامی انسان‌های آزاد اندیش دنیا را می‌توان به خیزش علیه تروریسم و خشونت‌ورزی فرا خواند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

من الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن ینتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ۞
سوره احزاب؛ آیه ۲۳

چندی است که دوباره مام میهن عطرآگین به عطرهای آسمانی است.

دوباره بر دستان مردم شهر، پله‌پله تا ملکوت را می‌توان به تماشا نشست.

 دوباره نام مبارک شهید بر ادبیات هزار دغدغه مردمان هر کوی و برزن جایگاهی رفیع یافته و فرهنگ ایثار جلوه‌گر گشته است.

شام دیگر دیار غربت نیست؛ دیگر عقیله هاشمیان تنها نیست؛ سروهای سبز پارسیان اکنون بر سیه‌فکرانِ سیاه‌بیرق سایه افکنده‌اند و تا به آسمان امنیت قد بر افراخته‌اند.

خان طومان ناشناخته زمینی دیروز، امروز در اوج توجهات عرشیان است؛ چه آن‌که ستاره‌هایش اکنون از فرش تا عرش نور ایثار می‌پراکنند.

کمتر روزی است که شهری میهمانی آسمانی از مدافعان حرم نداشته باشد؛ مدافعان امنیت؛ آزادگی و آرامش.

ایران جزیره سراسر امنیت و اقتدار در دریای متلاطم نا امنی و تهدید منطقه‌ای است؛ و این آرامش این روزهای شهر و دیارمان بی‌شک مدیون آنانی است که از تمام هستی‌شان دست کشیدند تا ما هستی‌مان را داشته باشیم.

به پاس داشت همه این عزیزان سر کرنش فرود می‌آوریم و لازم می‌دانیم بیان داریم:

مثلث شوم صهیونیسم بین‌الملل، طاعون سیاه داعش و جنبش‌های سلفی، تکفیری و کینه‌توزی جاهلانه برخی قدرت‌های منطقه‌ای در زیر چتر امنیتی که نظام سلطه جهانی برای آن فراهم دیده، باعث شده است که تهدیدی جهانی برای همهٔ دولت‌ها باشند؛ چه آن‌که حتی کسانی که خود در برافروختن این آتش جهانی هیزم کینه و عداوت جمع می‌کردند؛ امروز خود پاره‌های آتش سیاه به مردمانشان هدیه می‌دهند!

بنابراین لازم است عزمی جهانی در برابر این جریان خانمان‌سوز ایجاد شود؛ استفاده از فرصت‌های نهادهای بین‌المللی نظیر جنبش عدم تعهد که کشور عزیزمان ایران نیز ریاست دوره‌ای آن را بر عهده دارد و هم‌چنین جریان‌های روشنفکری در تمام کشورها و سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی و در یک کلام تمامی انسان‌های آزاد اندیش دنیا را می‌توان به خیزش علیه تروریسم و خشونت‌ورزی فرا خواند. لزوم تدوین برنامه‌ای هدفمند با تکیه بر قدرت‌های مردمی جهان و نه قدرت‌های دولتی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

 باورهای بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی آن چنان است که مرزهای اعتقادی و ایدئولوژیک ما را بسیار فراتر از مرزهای خاکی‌مان بنا نهاده است؛ به همین دلیل برای حفظ دستاوردهای نظام و تاکید بر آن چه چارچوب و سنگ بنای انقلاب اسلامی است؛ جمهوری اسلامی در جهت دفاع از کیان خویش در فراتر از مرزهای خویش حضوری مقتدر و قاطع دارد. دفاع و حمایت از جنبش‌های مقاومت نظیرحزب‌الله لبنان و فلسطین از بنیادی‌ترین اصول جمهوری اسلامی بوده و هست و این که ایران در سوریه حضور دارد نه بخاطر شخص و فرد خاص که به دلیل حمایت از جنبش‌های انقلابی مقاومت منطقه‌ای و دفاع از حریم‌های اعتقادی، آرمانی و بنیادین هویتی خویش است.

سیاه‌دلان تکفیری نشان داده‌اند که مسئله شیعه و سنی مسئله انحرافی است و به گواه بسیاری از آگاهان منطقه‌ای بسیار بیشتر از اهل سنت در آتش این طاعون سیاه از بین رفته‌اند و به همین دلیل عزمی جدی و اتحادی منسجم می‌بایست بین بزرگان دینی و اعتقادی شیعیان و اهل سنت علیه گروه‌های تکفیری و سلفی شکل گیرد؛ گامی بلند که اولین بار توسط مراجع عظام تقلید شیعه برداشته شد که به یقین می‌بایست ادامه یابد.

و کلام آخر این‌که وجود ذی‌وجود شهید سرشار از میمنت و مبارکی است و شاید بتوان مبارک‌ترین امر محصول شهادت ترویج و ریشه دوانیدن روحیه و فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در بین آحاد جامعه و نهادینه شدن آن باشد. فرهنگی که سالیانی است، گرد نسیان بر آن پاشیده شده و امروز باران برکت شهادت غبار از اذهان می‌شوید تا بار دیگر همگان را به تأمل و بازنگری در احوال و رفتار خویش فراخواند.

حزب ندای ایرانیان ضمن گرامیداشت و احترام به این بزرگ‌مردان و سرو قامتان مدافع حرم، خویشتن و همگان را به بازاندیشی در رفتار و کردار و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت فرا خوانده و تجلیل بیش از پیش ایشان و خانواده‌های پر عزتشان را از مردم عزیز ایران فرا می‌خواند.

والسلام من اتبع الهدی
حزب ندای ایرانیان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار