آبادان؛

راه اندازی شهرک فناوری آزاد ماهشهر

شهرک فناوری آزاد ماهشهر احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛سرپرست دانشگاه آزاد ماهشهر گفت: به‌ زودی شهرک فناوری آزاد در این شهرستان احداث و راه‌اندازی می‌شود.

مازیار نوعی افزود: در دو سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر فعالیت‌های بسیار خوب و چشمگیری در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و آموزشی داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این واحد دانشگاهی انجام داده، اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رشد بوده که گام موثری در بحث اشتغال زایی به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر افزود: مجوزهای لازم از پارک علم و فناوری اخذ شده و این مسئله در نوبت صدور مجوز در وزارت علوم است و پس از طی مراحل لازم، یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه به مرکز رشد تبدیل خواهد شد.

نوعی به امتیازات مرکز رشد اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز، دانشجویان می‌توانند با بهره گیری از معافیت‌های مالیاتی و عوارض نسبت به ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی در این مرکز اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر با بیان اینکه در این شهرک فناوری اقدام به احداث فرهنگسرا، مجتمع اداری، تجاری و خدماتی و... خواهیم کرد، گفت: تمام این اقدامات برای درآمدزایی و عدم وابستگی دانشگاه به شهریه است تا فشار شهریه از دانشجو برداشته شده و نگران کاهش تعداد دانشجو نیز نباشیم.

وی افزود: طرح احداث و ایجاد گلخانه فصلی نیز در زمینی به مساحت 5 هکتار و با الگوگیری از طرح موفق دانشگاه خوراسگان اصفهان در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.