رئیس جمهور موقت برزیل کار خود را آغاز کرد

پس از تعلیق 6 ماهه رئیس جمهور برزیل، میشل تمر، رئیس جمهور موقت این کشور کار خود را آغاز کرد.

رئیس جمهور موقت برزیل کار خود را آغاز کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، میشل تمر، رئیس جمهور موقت برزیل، از شهروندان سراسر این کشور خواست با اطمینان مجدد، از دولت «نجات ملی» پشتیبانی کنند. 

تمر در حالی مردم را به حمایت و اعتماد به کابینه خود فراخواند که چند ساعت قبل از آن، نمایندگان مجلس سنای برزیل به اتفاق آراء طرح تعلیق و محاکمۀ دیلما روسف، رئیس جمهور چپ گرای این کشور، را در ارتباط با پرونده اتهام فساد مالی تصویب کردند.

تمر، میانه گرای 75 ساله لبنانی الاصل، که گفته می شود خود مسبب استیضاح و تعلیق روسف از قدرت بوده است، در یک سخنرانی، از مردم برزیل خواست «اطمینان» داشته باشند بر بحران جاری این کشور که ناشی از رکود شدید اقتصادی، نوسانات سیاسی و رسوایی فساد مالی است، غلبه خواهند کرد.

بعد از استیضاح روسف، تمر وزیران جدید خود را مکلف کرد سیاست‌های تجارت-پسند اتخاذ کنند و برنامه های اجتماعیِ مردم-پسند و محبوب حزب کارگران را ادامه دهند.

تمر با انتصاب 23 وزیر، کابینه دولت را به یک سوم کابینه دیلما روسف تقلیل داده است.

مجلس سنای برزیل روز پنج شنبه (23 اردیبهشت 1395) بعد از 20 ساعت بحث و مجادله با 55 رای موافق در مقابل 22 رای، طرح محاکمه دیلما روسف را تصویب کرد.

روسف متهم است در آستانه برگزاری انتخابات سال ٢٠١٤، که برای دومین دوره به ریاست جمهوری برزیل انتخاب شد، در حجم کسری بودجه دولت پنهان کاری کرده تا اوضاع اقتصادی کشورش را مساعدتر جلوه دهد و آرای بیشتری را جلب کند.

روسف 68 ساله خود به خود، در زمان روند محاکمه که ممکن است تا شش ماه به طول انجامد، از سمت خود معلق می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار