دو هزار دانش آموز روستایی شهرستان قائمشهر که در مدارس شهری تحصیل می کردند به مدارس روستاهای خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ مدیر آموزش و پرورش قائمشهر گفت: مناسب سازی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات در تعدادی از مدارس روستایی را دلیل بازگشت این تعداد دانش آموزان از شهر به روستا دانست.

سید محمد رسولی افزود : بررسی های کارشناسی و تحقیقات از والدین دانش آموزان مناطق روستایی نشان داد که کمبود و یا نبود امکانات ، تجهیزات و معلمان با تجربه در مدارس روستایی زمینه ساز مهاجرت از مدارس روستایی به مدارس شهری بود.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر از هوشمندسازی مدارس روستایی به عنوان یکی از اقدامات بهینه سازی مدارس روستایی با هدف بازگشت دانش آموزان یاد کرد و گفت : با اعتبارات دولتی و مشارکت خیران و انجمن اولیا و مربیان ، 22 مدرسه روستایی با هزینه یک میلیارد و 600 میلیون ریالی در یک سال اخیر هوشمندسازی شد .

وی افزود : به کارگیری معلمان با تجربه در مدارس روستایی اقدام دیگری بود که سبب رضایت والدین دانش آموزان شد تا فرزندان خود را به مدارس روستا بازگردانند.

رسولی گفت : تا پیش از انجام این اقدامات و خروج دانش آموزان از روستاها برای تحصیل در مدارس شهری ، سه مدرسه روستایی به دلیل زیر حد نصاب رسیدن دانش آموز در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند .

تعداد مدارس روستایی قائمشهر 124 واحد است که حدود 9 هزار دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار