لرستان؛

اجرای سیرک در ایران بدون حیوانات

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هیچ سیرکی در ایران تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۵ با حیوانات انجام نخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ معصومه ابتکار در رابطه با نظارت بر باغ‌وحش‌ها افزود: رسیدگی و نظارت بر باغ‌وحش‌ها ابلاغ‌شده بنابراین هرجایی که خارج از ضوابط کاری پیش می‌رود اداره کل نظارت می‌کند.

وی گفت: در این دوره رسیدگی به بحث باغ‌وحش‌ها در دستور کار بوده و در بسیاری از استان‌ها وضعیت بهتر شده؛ برخی جاها زمان خواستند که زمان برده اما در این زمینه کارهای خوبی انجام‌گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: در این دوره یکی دیگر از کارهای خوبی که انجام‌شده حذف حیوانات از سیرک بوده است به‌ طوری‌که تا پایان این ماه دیگر هیچ سیرکی در ایران با حیوانات انجام نخواهد شد و سیرک‌ها بدون حیوانات است.

وی با اشاره به اینکه برنامه حذف حیوانات در سیرک از سال گذشته استان به استان شروع‌شده است گفت: برای این امر تشکل‌ها نیز حمایت کردند و اکنون دیگر کل کشور را فراگرفته و هر استانی نیز اعلام کرده نظارت می‌شود تا سیرکی که در داخل استان راه می‌افتد حیوان در آن نباشد که حیوان آزاری انجام شود از این رو پیشگام بودن کشور ایران در حذف حیوانات در سیرک در دنیا خیلی صدا کرده است.

ابتکار در رابطه با خروج معادن سنگ از منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه در دوره چگنی افزود: این موضوع منوط به تصمیم شورای عالی محیط‌زیست است که در صورت معوض جایی دیگری به آن‌ها بدهد منطقه را رها می‌کنند تا دیگر آسیب نبیند.

انتهای پیام/م-پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.