اراک؛

وجود سه میلیون زن سرپرست خانوار از دغدغه های دولت

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت : بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار زندگی می کنند که این امر به یک دغدغه جدی برای دولت تبدیل شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، خانم دکتر مولاوردی این مطلب را در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد و گفت : درصدد هستیم تا اشتغال را به سمت بخش خصوصی و تعاونی ها ببریم تا از توان زنان بدسرپرست و بانوان هنرمند بهره مند شویم لذا در سند اشتغال پایدار به وضعیت اشتغال زنان توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

وی گفت: برنامه های معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و دولت و سایر نهادها حاصل می شود تا وضعیت زنان در جامعه بهبود یابد.

معاون رئیس جمهور با انتقاد از پرداخت یارانه ها به دهک های بالای جامعه گفت : یارانه ها توان سرمایه گذاری اقتصادی را از دولت سلب کرده است.

مولاوردی افزود: سال گذشته بیش از 410 هزار میلیارد ریال به عنوان یارانه به مردم پرداخت شد و با این وجود توان سرمایه گذاری های بلندمدت در بخش اقتصادی وجود ندارد.

وی ادامه ادامه داد: پرداختی های 45 هزار تومانی اگر چه ممکن است مشکلاتی از دهک های پایین جامعه را حل کند اما به معنای واقعی برای دهک های بالای جامعه بی تاثیر بوده و تنها هزینه بسیاری را برای دولت به وجود می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آمارهای پایین ازدواج و بالای طلاق در کشور به عنوان اصلی ترین دغدغه مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شود.

آیت الله دری افزود: تصمیم سازان و مسئولان باید نقش محوری و اثر گذار خانواده در سلامت اجتماعی را پررنگ تر ببینند و برای بالا بردن آمار ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق و سن بالای ازدواج برنامه ریزی های محوری داشته باشند.

وی برقراری عدالت را مهمترین وظیفه دولت عنوان کرد و گفت: پرداختی های برخی از دستگاه های دولتی و کارخانه های صنعتی با نوسانات بسیاری مواجه است به طوری که این امر به اختلافات طبقاتی در جامعه دامن زده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: جوانان شهرستان اراک بسیار علاقه مند به اشتغال در شرکت های ایرالکو و پتروشیمی شازند هستند چرا که در این دو شرکت نظام های پرداختی بر هیچ اصل و اساسی استوار نیست و خانواده دولت باید بر این مهم نظارت بیشتری داشته باشد.

افتتاح هشتمین نشست منطقه ای ترویج همکاری شبکه سازمان های مردم نهاد، بازدید از مراکز کارآفرینی زنان و مرکز ناباروری رویان اراک از برنامه های سفر مولاوردی به استان مرکزی است.

انتهای پیام / ف -س
برچسب ها: اراک ، مولاوردی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.