به بهانه پايان ليگ برتر؛

درسی كه ويسی به مربيان ايرانی داد

ليگ برتر فوتبال در حالی با قهرمانی تيم استقلال خوزستان به پايان رسيد كه درسهای زيادی در دل آن گنجانده شده بود. درسهايی كه می تواند كوله باری از تجربه برای مربيان و مديران باشگاه ها باشد.

هنر افشارزاده در تيم مدعي استقلال/ درسي كه ويسي به مربيان ايراني دادبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان استقلال، همان تیمی كه 25 هفته به صدرنشینی در لیگ برتر عادت كرده بود و هوادارانش جز قهرمانی چیزی نمی خواستند حالا در حالی از كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خوشحال است كه حتی در جدول پایین تر از پرسپولیس قرار گرفته است، اما به راستی چه كسی توانست این چنین هنرمندانه هواداران خود را مهار كند و هوشمندانه سطح توقع آنها را پایین بیاورد.
 
درست در روزهایی كه پرسپولیس رقیب دیرینه آبی پوشان بعد از آن حادثه ی هولناك از دست دادن كاپیتان، قد علم كرده بود و دوباره سرپا ایستاده بود استقلال كم كم قدر جایگاهش را ندانست، امتیازهایش را در دیدارهایی نامعقول واگذار كرد و كم كم مدعیان دیگری برای قهرمانی پیدا شدند.
 
افشارزاده مدیرعامل استقلال كه سابقه سالها مدیریت در راس ورزش كشور او را استاد جمع كردن حواشی كرده بود اگرچه بارها مورد اتهام قرار گرفت، بی مهری های هواداران را تجربه كرد و سیبل بسیاری از حوادث شد اما یك هنر بزرگ داشت، آن هم متعادل كردن و پایین آوردن سطح توقعات هواداران بود
 
در روزی كه پرسپولیسی ها با هواداران چند ده هزاری خود در آزادی آماده ی بالا بردن جام بودند استقلالی ها به یك تساوی در قم راضی بودند تا سهمیه بگیرند.
 
پیش تر ازینكه هواداران آبی پوش از كسب مقام سوم و در پی آن سهمیه آسیایی خوشحال شوند راضی از این بودند كه جام قهرمانی لیگ به تیمی به جز پرسپولیس رسید و چه بهتر برای آنها كه برادر همنام خوزستانی شان صدر جدول را آبی كرد.
 
حالا هواداران از هر طرف جدول را میدیدند این استقلال بود كه بالاتر از پرسپولیس بود در حالی كه شاگردان برانكو پس از آنهمه مصائب و حواشی نایب قهرمان لیگ شده بودند.
 
این دوره از لیگ اما یك درس بزرگ دیگر هم برای تیمها داشت و آن هم فینال بودن هر دیدار بود، آبی پوشان پایتخت در حالی امتیازها را در دیدارهای میانه فصل و در ظاهر بی اهمیت از دست دادند كه می توانستند در صورت جدی گرفتن آن مسابقات قهرمانی شان را از هفته ها قبل مسجل كنند، در آن طرف پرسپولیسی ها كه امروز ناكام اصلی لیگ برتر بودند و زخم تفاضل گل بر تنشان باقی ماند اگر دروازه بانی كم حاشیه تر داشتند شاید امروز آنها امروز صدرنشین جدول بودند.
 
و اما یك سطر هم برای استقلال خوزستان، تیمی كه آرام و بی حاشیه بدون ریخت و پاش و بازی رسانه ای جنگید و جنگید و هیچ كس هم حریفش نشد. به راستی كه ولو اگر فوتبال ناپاك هم باشد هستند تیمهایی كه مردانه حقشان را بگیرند و ویسی این را به همه مربیان همیشه معترض لیگ برتر فوتبال اثبات كرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
تبریک میگم به همه خوزستانی های عزیز، قهرمانی حق استقلال خوزستان بود.
آخرین اخبار