جعفرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

«قطب سوم» مجلس دهم را اداره می‌کند/ تلاش «لاریجانی» برای جذب نیروهای فراکسیون سوم

نماینده مردم رشت گفت: فراکسیون سوم مجلس دهم احتمالا شباهت‌هایی با فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم خواهد داشت.

«قطب سوم» مجلس دهم را اداره می‌کند/ تلاش «لاریجانی» برای جذب نیروهای فراکسیون سومغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوع تعامل علی لاریجانی با فراکسیون‌های مجلس دهم، گفت: لاریجانی تنها گزینه‌ای است که به دلیل نوع مدیرتش می‌تواند اکثریت نمایندگان را زیر چتر خود بگیرد.

وی افزود: معتقدیم معتدلین، مستقلین، اصول گرایان و اصلاح طلبان معتدل در مجلس دهم زیر چتر علی لاریجانی جمع می‌شوند.

نماینده مردم رشت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علی لاریجانی در مجلس دهم به کدام فراکسیون تعلق خاطر خواهد داشت، تصریح کرد: معتقدم کسانی که از اصلاحطلبان و اصولگرایان تند دوری می‌جویند زیر چتر لاریجانی قرار خواهند گرفت و این جریان می‌تواند در قالب فراکسیون و قطب سوم در مجلس دهم متبلور شود چرا که بدون قطب سوم مجلس دهم اداره نخواهد شد.

جعفرزاده با بیان اینکه تصمیم بر سر تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم جدی است، تصریح کرد: این تصمیم اجتناب ناپذیر بوده و کاملا به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از مدتی وزن کشی‌های فراکسیونی در مجلس دهم فروکش خواهد کرد و فراکسیون سوم با قدرت بالایی در مجلس دهم تشکیل خواهد شد تاکیدکرد: بدون شک اصولگرایان و اصلاحطلبان تند در مجلس دهم خط و مسیر خود را طی خواهند کرد و در این بین مابقی نمایندگان سرگردان خواهند بود که لاریجانی در جذب آنها تلاش خواهد کرد.

ایمن آبادی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جریان سوم مجلس دهم شباهت‌های با فراکسیون اصول گرایان رهروان ولایت مجلس نهم خواهد داشت و یا خیر؟، گفت: می تواند داشته باشد.

منتخب مردم رشت در مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بنابراین طبق اظهاراتتان آقای لاریجانی باید به قطب سوم مجلس دهم نزدیک شود؟ گفت: قطعا پس از مدتی خواهید دید که به چه نحوی انرژی اصولگرایان و اصلاحطلبان افراطی در مجلس دهم، تخلیه خواهد شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم  در ادامه با اشاره به رقابت عارف و لاریجانی بر سر ریاست مجلس دهم، تاکید کرد:  این رقابت به طور جدی دنبال می شود و امیدواریم این رقابت در سایه رفاقت، اقدامی سازنده باشد.

ایمن آبادی در ادامه از تذکر جمعی از نمایندگان به لاریجانی و عارف درباره رقابت بر سر ریاست مجلس دهم خبر داد و گفت: به هر دو بزرگوار در ملاقات‌های حضوری گفته‌ایم که تا تاریخ 7 خرداد رقابت برای ریاست مجلس را به صورت قوی پیگیری کنند و پس از 7خرداد رفاقت را سر لوحه کار خود قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار