دامغان;

نخستین جشنواره گلابگیری استان سمنان برگزار شد

این جشنواره با هدف نمایش دستاوردهای بانوان روستایی و کمک به اشتغال خانگی، در روستای وامرزان شهرستان دامغان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نخستین جشنواره گلاب گیری دامغان همزمان با فصل رویش گل های محمدی در باغات روستای وامرزان از توابع این شهرستان با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به میزبانی آستان مقدس امامزاده ابراهیم وامرزان برگزار شد.
 دبیر جشنواره گلابگیری وامرزان دامغان در این همایش گفت:
جشنواره گلاب و عرقیات، آئینی است که پیشینه آن به سال های بسیار دور منطقه وامرزان باز می گردد و دستگاه های مخصوص تولید گلاب در منازل این روستا جایگاه ویژه ای داشتند که خوشبختانه در سال جاری به همت دهیار، اعضای شورای اسلامی و بانوان وامرزان بار دیگر این سنت دیرین احیا شد.
مریم مقبلی با بیان اینکه تولید گلاب و نقش آن در مشاغل خانگی زنان روستایی هدف این جشنواره است، اظهار داشت: حال که با تاکید مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم برگزاری این جشنواره نشان می دهد که می توان با توانمندسازی زنان روستایی نه تنها در افزایش ماندگاری و مهاجرت معکوس به روستاها موفق بود بلکه می توان نمونه ای کوچک از اقتصاد مقاومتی را در یک روستا پیاده کرد.
وی افزود: در حاشیه این جشنواره ۱۴غرفه ویژه فروش محصولات روستایی، عرقیات، صنایع دستی و مواد خوراکی دایر است که گسترش آن در کنار فراهم آوردن زیرساخت هایی نظیر حمل و نقل می تواند در جذب گردشگر به این جشنواره کمک شایانی کند.
گل محمدی یکی از گیاهانی است که به حداقل آب نیازدارد و این امر می تواند فرهنگ تغییر الگوی کشت را نیز در پی داشته باشد.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.