همدان؛

برگزاری نهمین آیین «اردیبهشت تئاتر» در همدان

نهمین آیین «اردیبهشت تئاتر» و مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نمایش‌نامه خوانی استان همدان با تجلیل از هنرمندان این عرصه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.

برگزاری نهمین آیین «اردیبهشت تئاتر» در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این مراسم با تأکید بر بالندگی تئاتر استان با وجود مشکلات و کمبودهای مالی اظهار کرد: امیدواریم این گونه گردهمایی‌های فرهنگی در رشد و گسترش هر چه بیشتر رشته‌های هنری فاخر به ویژه تئاتر موثر واقع شود.


فاضل عبادی تئاتر را زمینه‌ای برای بیان مشکلات جامعه و مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: هنرمندانی که با درد و رنج فرهنگی ـ اجتماعی جامعه آشنا هستند بهتر می‌توانند برای درمان آن با زبان هنر نمایش نسخه ارائه دهند.

وی نقش محوری آموزش مستمر تئاتر و افزایش دانش روز برای فعالان این عرصه را موجب بالندگی، پیشرفت و عرضه نمایشی مخاطب‌پسند دانست و افزود: اگر تئاتر از آیین‌های مذهبی و اجتماعی تأثیر می‌گیرد؛ هنرمندان این عرصه نیز باید با زوایای فرهنگ و هنر جامعه آشنا باشند تا محصول نهایی مورد قبول مخاطب واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جایگاه تئاتر در استان همدان را رضایت‌بخش عنوان کرد و از فعالان این عرصه نیز تقدیر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با تشکر از تلاشگران عرصه تئاتر، حضور اثرگذار هنرمندان این بخش را در جامعه ارزشمند خواند.

محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه استان همدان در حمایت از جشنواره‌ها و فعالیتهای فرهنگی تلاش می‌کند، سوق دادن منابع استان به سمت اقدامات فرهنگی را شاهدی بر این ادعا عنوان کرد.

وی گفت: تئاتر استان همدان با انعقاد تفاهمنامه با کانون تئاتر فرانکفورت، عرصه‌های بین‌المللی را درنوردیده است که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

در پایان مراسم تجلیل از هنرمندان برگزیده، اشاره‌ای به انعقاد تفاهمنامه بین کانون تئاتر کودک و نوجوان همدان و تئاتر هووس فرانکفورت شد که تبادل دوسویه متون نمایشی، برگزاری دیدارهای متقابل، برگزاری سمینار اول در همدان و سمینار دوم در فرانکفورت از بندهای این تفاهمنامه بود که در سال ٩٥ اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.