گیلان؛

رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

موانع صادرات محصولات کشاورزی گیلان به روسیه رفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان گفت : موانع  صادرات  محصولات کشاورزی گیلان بویژه مرغ ولبنیات به بازار بزرگ روسیه رفع شد.
  محمدعلی نجفی با بیان اینکه در چند سال گذشته به علت تحریم های امریکا و اروپا و ممنوعیت صادرات محصولات ترکیه  به این کشور فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران برای  توسعه ارتباطات تجاری و صادرات به ویژه محصولات کشاورزی ایجاد شده است گفت : با تلاش های ویژه انجام شده برای نخستین بار  خروج و صادرات مرغ و لبنیات به روسیه ازاد شده است.
نجفی  افزود: موضوع کاهش تعرفه های گمرکی و اعمال تعرفه های ترجیحی بین دو کشور  نیز در حال مذاکره است تا تعرفه کالاهایی از قبیل میوه، تره بار، آبزیان، لبنیات کاهش یابد.
استاندار گیلان همچنین به راه اندازی سرای تجاری ایرانیان با محوریت اتاق بازرگانی گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس توافقات حاصله با طرف روسی، ساخت  « سرای تجاری ایرانیان » به عنوان پایگاه صادرات محصولاتی ایرانی در آستراخان با مدیریت اتاق گیلان  در حال انجام است .
نجفی ایجاد میز مذاکره دائمی در آن سرا برای تبادل اطلاعات بین تجار دو کشور را از اهداف ایجاد این سرای تجاری دانست و  افزود : سرای تجاری ایرانیان به مرکزی برای سکوی پرش صادر کنندگان ایرانی و آماده‌ی سرمایه گذاری برای ورود به بازار گسترده روسیه، آسیای مرکزی و شرق اروپا وآشنایی بیش‌تر با فرصت‌های موجود در توسعه تجاری تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد : این سرای تجاری شامل ساختمانی دو طبقه در مرکز شهر آستراخان در زمینی به مساحت 1500 مترمربع خریداری و مراحل بازسازی آن با الگوی معماری ایرانی آغاز شده است و تا پایان تابستان آماده بهره برداری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.