یزد؛

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با حضور استاندار برگزار شد .


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ، اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده و اطلاعات خوبی در سیاست ها ، برنامه ها ، طرح ها و پروژه ها تدوین و در اختیار همه قرار گرفته که برش های استانی نیز در حال انجام است .

سیدمحمد میرمحمدی با اشاره به برگزاری گردهمایی استانداران سراسر کشور در مشهد مقدس ؛ گفت : استان های آذربایجان شرقی ، لرستان و کرمان به عنوان الگوی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شدند اما همه استان ها مجری سیاست ها ، برنامه ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی هستند.

استاندار یزد ادامه داد: برای استفاده از پتانسیل های موجود، استان ها می توانند ایده ها و نظرات خودرا در زمینه اقتصاد دانش بنیان مطرح کرده و گزارش پیشرفت اقتصاد مقاومتی را به ستاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی منتقل کنند تا پیشنهادات موثر به تمام استانها جهت استفاده ، منتقل  شود .
وی  بحث آسیب های اجتماعی را از دیگر بحث های مطرح شده در این گردهمایی دانست و عنوان کرد : برگزاری دو جلسه در حضور مقام معظم رهبری با هدف ارائه گزارش درخصوص آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی ایشان قرار گرفت و با هم فکری استان ها باید راهبردهای موثری در رفع آسیب ها و بهبود شرایط اجتماعی مطرح و به صورت مطلوبی از آسیب های اجتماعی پیشگیری شود .

میرمحمدی ادامه داد : مسائل مربوط به تقسیمات کشوری نیز از دیگر مسائل مطرح شده بود که با ابلاغیه دستورالعمل وزارت کشور آثار اختلافات محلی برطرف شده و اتحاد و انسجام منطقه ای به وجود خواهد آمد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اداره کل بازرسی و دیوان محاسبات استان باید بر پیشگیری از تخلفات ناظر باشد و در این زمینه با دقت نظر وحساسیت زیادی فعالیت کند .

میرمحمدی برگزاری دوره های آموزشی برای توجیه مدیران دستگاهها و آشنایی آن ها با مباحث حقوقی و قانون بودجه و برنامه را اقدامات خوبی توصیف و تصریح کرد : هر چه مدیران با قوانین آشناتر شوند زمینه بروز مشکلات کمتر شده و آمار مغایر با موازین قانونی و برنامه های مصوب در رابطه با بودجه وجود نخواهد داشت .

استاندار یزد عنوان کرد : ایجاد تعامل جدی بین دستگاههای اجرایی با وزارتخانه های مرتبط ، منجر به شفاف سازی و شرایط داخلی بهتری خواهد شد.

وی اظهار داشت : در حال حاضر طبق گزارشات ارائه شده، بیش از 80 جلد سند توسعه استان وجود دارد که متاسفانه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و باید توجه داشت تدوین دوباره سند توسعه استان بدون نتیجه گیری و تحلیل ، مشکلی را حل نمی کند و تنها به تکرار نوشتار منجر می شود .

میرمحمدی در پایان سخنان خود ، بر دقت نظر مدیران دستگاهها در راستای ترسیم راهکارهای مفید حل مسائل استان در تدوین سند توسعه استان تاکید کرد .

 گفتنی است در این جلسه گزارش اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور و گزارش تفریغ بودجه سال 93 ارائه  و در خصوص تدوین سند توسعه استان نیز بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار