اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران/1

صالحی: امسال وجه بین‌المللی نمایشگاه تهران نمایان‌تر شد

امسال وجه بین‌المللی نمایشگاه تهران نمایان تر شد و یقین داریم که سال آینده بهتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه و معاون فرهنگی وزارت ارشاد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در محل تشریفات نمایشگاه کتاب برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم عباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ضمن خیرمقدم به اصحاب فرهنگ و اندیشه و نشر گفت: وقتی که به چند ماه قبل برمی‌گردم که صحبت جابه‌جایی مکان به شهر آفتاب بود سه دغدغه داشتیم آیا این مکان آماده خواهد شد؟ دوم این که ناشران همکاری خواهند کرد و دغدغه سوم این بود که مردم با نمایشگاه قهر نخواهند کرد؟ اما امروز که روز پایانی نمایشگاه را داریم خوشبختیم که این 11 روز تجربه دلنشینی بود. مکان آماده شد ناشران آمدند و مردم هم استقبال کردند و این اتفاق مبارک به برکت همدلی ها و همکاری‌ها بود.
 
وی در خصوص آمار ناشران  داخلی عنوان کرد: ناشران داخلی امسال با استقبال خوبی به نمایشگاه پا گذاشتند. 1518 ناشر عمومی، 559 ناشر دانشگاهی، 145 ناشر آموزشی، 342 ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه حضور داشتند. همچنین حوزه بین‌المللی حوزه فعال امسال ما بود چرا که ناشران با عناوین بیشتر و کیفیت بهتر کار کردند و رنگ و روی بین‌الملل افزایش پیدا کرد.
 
صالحی تصریح کرد: در سال‌های گذشته غمگین بودیم که نمایشگاه عنوان بین‌المللی دارد اما نمای بین‌المللی ندارد و امروز که خارجیان مجذوب مکان شده‌اند می‌توان بیشتر به‌ آینده نمایشگاه اندیشید. امیدواریم سی امین دوره نمایشگاه بخش بین‌الملل چنان باشد که دریچه‌ای  دیپلماسی فرهنگی و ملی باز شود.
 
وی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: امسال وجه بین‌المللی نمایشگاه تهران نمایان تر شد و یقین داریم که سال آینده بهتر خواهد بود. امسال هر سالن از مجموعه 4 گانه سراهای مختص برای خودشان داشتند. کودک و نوجوان 85 سخنرانی و 30 نشست داشت و عملا آکادمی کودک و نوجوان بود. همچنین نمایشگاه تهران میعادگاه مراکز علمی و فرهنگی بخش قابل توجهی از نمایشگاه امسال حضور گروه‌هی مردمی مروج کتاب بود. در مجموع نگاهی که امروز به نمایشگاه داریم این است نمایشگاه سی‌ام از فردا با تفاهم‌نامه‌ای امضا شده سال آینده مکان دارد و چراغی که می تواند روشنگر راه خود و فردا باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار