اردبیل؛

اردبیل در کاهش تصادفات منجر به فوت رتبه نخست کشور را کسب کرد

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: پلیس راه استان اردبیل در سال 94 در مدیریت سوانح رانندگی و کاهش تصادف منجر به فوت در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ سید حجت فتاحی با بیان اینکه در سال 93 تعداد تلفات جانی تصادف رانندگی 188 بوده است،افزود: این تعداد در سال 94 با 15 درصد کاهش به 159 نفر رسیده است.

وی گفت : این موفقیت برای استان اردبیل در حالی بدست آمده که 95 درصد ترددها و حمل و نقل در استان زمینی بوده و تنها 5 درصد آن هوایی می باشد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل در توضیح پراکنش تصادف های منجر به فوت در جاده های استان گفت :9 درصد فوتی ها مربوط به محور اردبیل - سراب، 8 درصد مربوط به جاده اردبیل - آستارا ، 38 درصد در جاده اردبیل - مغان ، 27 درصد مربوط به محور اردبیل - خلخال ، 10 درصد در محور گرمی - بیله سوار و 9 درصد مربوط به محور مشگین شهر- پارس آباد بوده است.

سرهنگ فتاحی افزود: بیشترین کاهش تصادف منجر به فوت نیز مربوط به محور پارس آباد - مشگین شهر با 38 درصد می باشد ضمن اینکه محور اردبیل - مغان 30درصد، جاده گرمی - بیله سوار 27درصد و محور اردبیل - آستارا نیز 14 درصد کاهش تصادف منجر به فوت داشته اند.

وی تشریح کرد: برخلاف کاهش تصادف ها در این محورها ، در جاده اردبیل به سراب و اردبیل - خلخال شاهد افزایش سوانح منجر به فوت بودیم .

فرمانده پلیس راه استان اردییل با بیان اینکه واژگونی خودرو با 27 درصد بیشترین آمار سوانح رانندگی در استان اردبیل را به خود اختصاص داده ، گفت : خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز از عوامل اصلی واژگونی خودروها می باشند.

سرهنگ فتاحی در تشریح جزییات سوانح رانندگی در استان افزود: 75.2 درصد تصادف منجر به فوت مربوط به رانندگان بومی و خودروی سواری بوده و بیشترین سوانح نیز بین ساعت 16 تا 20 شب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه رانندگان عامل اصلی تصادف رانندگی هستند ، گفت : با این حال 37 درصد کشته شدگان درسوانح سرنشینان خودروها بوده اند که 82 درصد آن را مردان و پسران و 18 درصد را بانوان و دختران تشکیل داده اند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کسب ، رتبه ، نخست ، کاهش ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.