فیروزآبادی مطرح کرد؛

وضعیت نگران کننده سایت های دولتی و خصوصی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: متاسفانه سایت‌های وزارت خانه ها عملکرد ضعیفی دارند و اغلب به روز رسانی نمی شوند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یازدهمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک امروز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه با سخنرانی دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در جمع استادان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی از سراسر کشور برگزار شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی

 فیروزآبادی در سخنان خود علاوه بر تشریح وضعیت فعلی فضای مجازی در کشورمان به دستاوردهای این حوزه پرداخت.

فیروزآبادی در این همایش گفت: امروز به دلیل انفجار اطلاعات مردم به منابع خبری اهمیت بیشتری می دهند با این اوصاف نقش رسانه های جمعی کاهش پیدا کرده و نقش شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها پررنگ تر شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: روابط عمومی سازمان ها نقش مهمی در تولید محتوای هدفمند دارند اما در این زمینه خیلی قدرتمند عمل کرده اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی

وی گفت: ما به عنوان شورای عالی فضای مجازی مهمترین نقطه ضعفی که به فرموده مقام معظم رهبری باید رفع کنیم که آن در بحث تولید محتواست. فعالان این حوزه باید بتوانند از تولید محتوا به قدرت و منافع ملی بیشتر دست پیدا کنند. شبکه ملی اطلاعات با تولید محتوا است که معنی پیدا می کند.

فیروزآبادی بیان کرد: در کشور ما 280 هزار تشکل  و 90 هزار هیئت مذهبی وجود دارد که می توانند تولید محتوای خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما کشوری هستیم که در آمادگی الکترونیکی رتبه سه رقمی داریم و رتبه آن از صد می گذرد اما کاربران ایرانی بیش از 60 درصد استفاده هایشان از اینترنت برای سرگرمی بوده و این یعنی مسئولان ذیربط در حوزه تولید محتوا موفق نبوده اند. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به سایت‌های وزارتخانه ها و موسسات دولتی گفت: متاسفانه این سایت‌ها عملکرد ضعیفی دارند و اغلب به روز رسانی نمی شوند، باید شاخص‌های سایبری روابط عمومی ها را استخراج کنیم و رصد دقیقی از وضعیت روابط عمومی الکترونیک در کشور داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مرکز ملی فضای مجازی آماده خدمت به تمام کسانی هستیم که در بحث تولید محتوا گام بردارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.