اهواز؛

آغاز به کار پنجمین جشنواره فیلم سبز در خوزستان

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با حضور مردم و جمعی از فعالان محیط زیستی در خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل محیط زیست خوزستان در آئین افتتاحیه این جشنواره که در اهواز برگزار شد با اشاره به وقفه 10 ساله برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهارداشت: بیش از 1000 فیلم از فیلمسازان داخلی و خارجی به دبیرخانه فیلم سبز ارسال شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود: این جشنواره که به ریاست معصومه ابتکار برگزار می‌شود پس از ده سال امسال مجددا برگزار شد و برگزاری مجدد آن با استقبال فیلمسازان مواجه شد.

لاهیجان زاده اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم سبز علاوه بر اینکه سبب فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست می‌شود ارتباط بیشتری میان دوستداران فعالان محیط زیست ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت محصولات نمایشی تولید شده در این جشنواره بیان کرد: از 1000فیلمی که به دبیر خانه مرکزی در تهران ارسال شده است مقرر شده که بیش از 160 اثر نیز در استانها از جمله خوزستان به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: ساخت آثار هنری می تواند در جهت حل مشکلات زیست محیطی بسیار موثر باشد.

وی افزود: برای مثال در استان خوزستان که درختان نخل و خرمای بسیاری وجود دارد بیش از 400هزار نفر از این درختان در حال نابود شدن هستند که سوژه‌ مناسبی برای ساخت فیلم و آثار هنری است.

مدیرکل محیط زیست خزستان در پایان با اشاره به حضور داوران خوزستان در هیئت داوران جشنواره نیز گفت: علاوه بر هنرمندان کشورمان بیش از 37 کشور دیگر نیز آثار خود را برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم سبز ارسال کرده اند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.