آبادان؛

جلوگیری از تردد ماهیگیران هندیجانی به دریا

جلوگیری از تردد ماهیگیران به دریا پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار هندیجان گفت: جلوگیری از تردد ماهیگیران برای صید به دریا پذیرفتنی نیست و مشکلات زیادی برای معیشت این قشر محروم در این شهرستان ایجاد کرده است.

سید مهران رفیعی افزود: هندیجان یکی از مناطق مرزی خوزستان با 95 کیلومتر مرز آبی است که در جنوب این استان قرار گرفته و نبود صنایع در شهرستان موجب شده تا عده زیادی از مردم این شهر شغل صیادی را که یکی از مشاغل سخت است برای امرار معاش و تامین مخارج خانواده انتخاب کنند.

وی گفت: در این شهرستان 780 فروند قایق صیادی، 400 فروندلنج تجاری و 168 فروند لنج صیادی به کار مشغول هستند و جمعیتی در حدود هفت هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم از این راه امرار معاش می کنند.

فرماندار هندیجان افزود: معیشت 2500 خانوار در این شهرستان بندری به دریا وابسته است و ایجاد مشکل در این حوزه می تواند مسائل اجتماعی گسترده ای در این شهرستان ایجاد کند.

رفیعی  گفت: این صیادان در چندین مورد خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده اند اما با اصرار شیلات مبنی بر عدم صدور مجوز و جلوگیری از تردد به دریا توسط دریابانی کماکان این مشکل به قوت خود باقی است.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع شده و یکی از بنادر مهم استان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، جلوگیری ، تردد ، صیاد ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.